گروه شهری: بلاتکلیفی در سهمیه بندی بنزین، آتش‌سوزی و خسارت جانی و مالی ناشی از ذخیره‌سازی و نگهدای بنزین در منازل را افزایش داده‌است.

داوود براتی، معاون حفاظت و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این باره به همشهری گفت: طی روز های اخیر، مواردی از آتش سوزی ناشی از ذخیره سازی و نگهداری بنزین از سطح شهر گزارش شده که این سازمان نسبت به اطفاء آن اقدام کرده است ولی قطعا موارد گزارش نشده،  بیش از اینها است.

علاوه بر تهران خبرها و گزارش های رسیده از برخی شهرستانها و حتی روستاها  نیز حاکی‌است که ذخیره سازی بنزین در ظروف و مخازن غیر استاندارد و نگهدای آن در شرایط ناایمن، موجب انفجار و بروز آتش سوزی شده و  بعضا خسارت‌های جانی و مالی قابل توجهی را در پی داشته است.

براتی همچنین با اشاره به پیامدهای ناشی از بلاتکلیفی سهمیه بندی بنزین و افزایش انگیزه برای ذخیره سازی گفت: از مسئولان و دستگاههای ذیربط و مرتبط با سهمیه بندی  بنزین می خواهیم هرچه زودتر در این باره تصمیم گیری کنند تا انگیزه ذخیره سازی مرتفع شود.

وی از دست اندرکاران جایگاههای  سوخت  نیز  خواست با توجه به خطرات احتمالی، از توزیع و ارایه بنزین در ظروف، جدا خوداری کنند و با این کار مانع  افزایش تلفات و خسارات شوند.

براتی خاطرنشان کرد: سازمان آتش نشانی نسبت به این مسئله نگرانی جدی دارد و به رغم اینکه در ماههای گذشته به صورت گسترده نسبت به این موضوع اطلاع رسانی شده است ولی هنوز عده ای بدون توجه به نکات ایمنی و تدابیر پیشگیرانه،  به  این کار مبادرت می ورزند و سبب آتش سوزی و انفجار می شوند.

کد خبر 24968

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز