همشهری آنلاین: معاون حقوقی رییس جمهوری گفت: اصلاحات و تغییرات لازم در بندهایی از سند حقوق شهروندی تا پایان امسال به ریاست جمهوری ارایه و ضمن تغییرات نهایی از سوی رییس جمهوری، ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایرنا، الهام امین زاده روز شنبه در حاشیه دومین همایش حقوقی کمیته امداد در جمع خبرنگاران افزود: اصلاحات و تغییرات سند حقوق شهروندی توسط 10 نفر از کارشناسان در حال بررسی و پیگیری است که در قالب یک جدول تهیه و هر یک از بندهای آن با ارایه پیشنهادات ارسال شده، تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه بیشترین تغییرات و اصلاحات این سند در بندهای زنان، معلولان و کودکان انجام می‌شود، گفت: در گزارش 100 روزه‌ای که ارایه شد، این سند با عجله تهیه و تدوین و در سایت سند شهروندی قرار گرفت.

معاون حقوقی رییس جمهوری در مورد نحوه اجرای این سند، افزود: تصمیم نهایی را رییس جمهوری بعد از تغییرات و اصلاحات اساسی اعلام کرده که به صورت لایحه یا بخشنامه به هیات وزیران ابلاغ می‌شود.

امین زاده افزود: نقطه نظرات اساتید حقوقی دانشگاه‌های امام صادق(ع)، علامه طباطبایی، تهران، الزهرا (س) و چمران اهواز در این تغییرات و اصلاحات لحاظ می‌شود.

امین زاده درمورد مجتمع های قضایی کمیته امداد افزود: این معاونت آماده هر گونه همکاری برای راه اندازی مجتمع های قضایی در استان های مختلف است.

وی تصریح کرد، تاکنون مجتمع های قضایی کمیته امداد در تهران و لرستان راه‌اندازی شده است.

کد خبر 249611
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز