همشهری آنلاین: توران میرهادی در بیان خاطره‌ای گفت، هدیه‌ای که در تولد فرزندان و نوه‌هایش به آنها تقدیم می‌کند، آفرینش شب‌های گلستان‌خوانی برای آنهاست.

دیدار زهرا گیتی‌نژاد با بنیانگذار شورای کتاب کودک

به گزارش همشهری آنلاین، توران میرهادی بنیان‌گذار شورای کتاب کودک در دیدار با زهرا گیتی‌نژاد مدیر موسسه خیریه «مهر گیتی» در محل شورای کتاب کودک در بیان خاطره‌ای از فرزندش گفت: «وقتی پسر کوچکم - دلاور- دانش‌آموز بود، در یکی از جشن‌های تولدش به او گفتم من به تو هدیه‌ای نمی‌دهم اما قول می‌دهم هر شب با هم یکی از حکایت‌های گلستان را بخوانیم. از آن به بعد هر شب داستانی از گلستان را با هم می‌خواندیم. چند شب بعد دیدم که دخترم هم پشت در می‌ایستد و گوش می‌دهد. مدتی بعد دامادم هم به این جمع اضافه شد. بعد من با خودم فکر کردم که چه اتفاق خوبی ...؛ ای کاش زودتر این کار را شروع کرده بودم. از آن به بعد تصمیم گرفتم برای تولد بچه‌ها و نوه‌هایم، چنین کاری را انجام دهم و هر شب یکی از متون و کتاب‌های ارزشمند را برایشان بخوانم. این‌ها واقعا نعمت است.»

بنیان‌گذار شورای کتاب کودک افزود: «اگر امروز اولیا و به ویژه مادران برای کتاب خواندن و دستیابی به مجموعه ارزشمند فرهنگ و ادبیات این سرزمین، با بچه‌ها همراه نیستند، به خاطر کم‌تجربگی است. خود من هم بعدها یاد گرفتم. باید در این زمینه‌ها آموزش وجود داشته باشد و اولیا یاد بگیرند.»

بر طبق این گزارش، فاطمه سالاروند مسئول بخش فرهنگی و صندوق اهدای کتاب «مهر گیتی» نیز درباره این صندوق تازه تأسیس گفت: «اگرچه این صندوق برای اهدا و ارسال کتاب برای کتابخانه‌های مناطق محروم پیش‌بینی شده است اما کار ساختن، احیا و تجهیز کتابخانه‌ها یکی از هدف‌های این بخش است و در بلندمدت در زمینه‌های آموزشی برای کودکان و اولیا، برنامه‌های بنیادی و متنوعی خواهیم داشت که در این راه نیازمند بهره‌گیری از تجربه‌های شورای کتاب کودک هستیم.»

کد خبر 249433
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز