مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: خلاقیت‌های مسئولان شهری کشور سوئد، شهروندان را به سوی پله نوردی در ایستگاه‌ های مترو کشاند. این خلاقیت جالب شهروندان را از تنبلی و رخوت دور ساخته است.

پیانو پله

مردم به طور معمول، عادت کرده‌اند که کمتر از پله‌های معمولی‌، کنار پله‌های برقی‌ استفاده کنند. و این امر باعث کاهش فعالیت‌های فیزیکی شهروندان در سطح شهر شده است. کاهش فعالیت‌های فیزیکی که منجر به سستی، تنبلی، بی‌حوصلگی، رخوت و... شده است.

 مسئولان شهری با همکاری مسئولان متروی استکهلم، اودنپلان و چند تن از طراحان برجسته کشور سوئد برای جلوگیری از این امر دست به خلاقیت جالبی زدند. انان سعی کردند با تبدیل پله‌های معمولی به پله‌های موزیکالی، شهروندان را به استفاده از پله‌های معمولی تشویق کرده و به یک فعالیت عادی وادار سازند.

ویدیویی که از این خلاقیت بی‌نظیر گرفته‌اند، نشان می‌دهد که این ترفند موثر بوده است.

چرا که شهروندان از پیر و جوان با دیدن طراحی به سمت پله‌ها کشیده شده و با شنیدن صدای موسیقی به بالا رفتن از آن تشویق می‌شدند.

پیانو پله

در واقع این طراحی و خلاقیت نه تنها مردم را فعال کرده است، بلکه صدای موسیقی آنان را شادتر کرده است.  آنان دیگر به جای استفاده از پله برقی از پله‌های معمولی یا همان "پیانو پله"‌ استفاده می‌کنند.

این "پیانو پله" مانند یک ساز بزرگ پیانو است که با کلید‌های سیاه و سفید، طراحی شده است. افراد با قدم گذاشتن روی هر پله گویی بر روی یکی از کلید‌های پیانو ضربه می‌زنند و موسیقی تولید شده آنها را متعجب و شاد می‌سازد.

کد خبر 249380
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز