همشهری آنلاین: ادامه باران‌های شدید در انگلستان منجر به طغیان رودخانه تیمز شده است. باران و باد شدید به جز انگلستان، بسیاری از مناطق دیگر را در غرب اروپا فرا گرفته است.

uk flood

بسیاری از خانه‌های اطراف این رودخانه از بیم سیل تخلیه شده و انتظار می‌رود که در 24 ساعت آینده همچنان سطح آب تیمز افزایش پیدا کند.

یورونیوز می‌گوید سطح آب رودخانه تیمز در بسیاری از نقاط به بالاترین میزان خود در سه دهه گذشته رسیده است. در منطقه‌های برکشایر، ساری و سامرست هشدار سیل صادر شده است.

سیل باعث شده است که بسیاری از افراد در خانه‌های خود گرفتار شوند. باران و باد شدید به جز انگلستان، بسیاری از مناطق دیگر را در غرب اروپا فرا گرفته است.

در بیست استان اسپانیا هشدار برف و باد شدید صادر شده است. پیش بینی می‌شود که درجه حرارت در مناطق کوهستانی مادرید به منفی ده درجه سانتی گراد برسد.

شرایط آب و هوایی در منطقه گالیسیا وخیم تر از مناطق دیگر است. برف و بوران شدید در پرتغال باعث شده است که بسیاری از جاده ها مسدود شوند.

حوادث ناشی از هوای بد مانند فرو افتادن درخت و سیل دست کم هفت نفر را مجروح کرده است که حال یکی از آنها وخیم است.

در یک روز گذشته حداقل صد حادثه مرتبط با شرایط آّب و هوایی در پرتغال ثبت شده است. سرعت باد در نزدیکی ساحل اوپورتو به بیش از 130 کیلومتر بر ساعت رسید.

کد خبر 249260
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز