همشهری آنلاین: شرکت انرژی «منابع کریسندو» اندونزی روز سه‌شنبه با یک شرکت ایرانی در بخش نفت و گاز قرارداد ساخت پالایشگاهی به ارزش بیش از سه میلیارد دلار در اندونزی را امضا کرد.

به گزارش ایرنا، «رودی رجب» رییس شرکت اندونزیایی و «حسن خسروجردی» مدیرعامل شرکت نخل بارانی پردیس این یاداشت تفاهم را در جاکارتا پایتخت اندونزی امضا کردند.

رودی، بعد از امضای این قرارداد گفت: سرمایه‌گذاری در این بخش سه میلیارد دلار است و هنوز تصمیمی در مورد ظرفیت پالایشگاه گرفته نشده و ما منتظر مطالعات اولیه هستیم.

وی پیش‌بینی کرد این پالایشگاه روزانه بین 20 تا 300 هزار بشکه نفت خام ایران را به مدت 20 سال مورد فرایند پالایش قرار دهد و به مشتقات نفتی تبدیل می‌کند.

این مقام اندونزیایی تصریح کرد: این یادداشت تفاهم پس از انجام مطالعات اولیه و گزینه‌های مالی از طرف بانک‌های چین یا اروپا کار خود را آغاز می‌کند.

مدیرعامل این شرکت اندونزیایی گفت: مطالعات اولیه حدود یکسال به طول می‌انجامد، سپس ساخت این پالایشگاه از سال 2015 آغاز و به مدت سه سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: پس از اطمینان از منابع مالی، شرکایی برای خرید محصولات جستجو خواهند شد.

این یادداشت تفاهم در یک نشست اقتصادی که با حضور اعضای اتاق بازرگانی اندونزی و یک هیات اقتصادی ایرانی برگزار شد، به امضا رسید.

ایران و اندونزی آذر ماه 92 نیز پس از توافق هسته‌ای ژنو به منظور صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت نفت و احیای حدود یک‌هزار چاه نفتی مرده و قدیمی این کشور آسیایی به توافق‌های اولیه دست یافتند.

«مرزوق علی» رییس پارلمان اندونزی و حمیدرضا کاتوزیان رییس پژوهشگاه صنعت نفت ایران آذر ماه 92 به منظور صادرات خدمات فنی و مهندسی صنایع نفت و چاه‌های نفتی به توافق‌های اولیه دست یافتند.

کد خبر 249239
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز