همشهری آنلاین: هم‌زمان با برگزاری راهپیمایی عظیم مردمی در مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور، رسانه‌های خارجی به بازتاب گسترده حضور مردم در این راهپیمایی پرداختند.

آسوشیتدپرس: مردم ایران با شعارهای ضدآمریکایی سالروز انقلاب را جشن گرفتند

آسوشیتد پرس به بازتاب راهپیمایی باشکوه مردم ایران در سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گزارش داد که مردم ایران با شعارهای قدیمی "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسراییل" این روز را جشن گرفتند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس در ادامه گزارشش نوشت: صدها هزار نفر از مردم ایران به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که به سرنگونی محمدرضا پهلوی، شاه تحت حمایت آمریکا منجر شد، در خیابان‌های تهران جمع شدند. برخی رسانه‌های دیگر از راهپیمایی‌های مشابه در سایر نقاط ایران در روز سه‌شنبه خبر دادند.

این خبرگزاری در ادامه نوشت که شعارهای ضدآمریکایی قدیمی در حالی توسط مردم تکرار شد که به دنبال انتخاب حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران، تغییر سیاسی قابل توجهی در تهران مشاهده شده است.

گزارش شینهوا از راهپیمایی با شکوه 22 بهمن در ایران

خبرگزاری شینهوا به بازتاب راهپیمایی باشکوه مردم ایران در سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گزارش داد: صدها هزار نفر از مردم ایران روز سه‌شنبه در حمایت از دولت ایران در سراسر کشور به راهپیمایی پرداختند و سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

خبرگزاری شینهوا در ادامه گزارشش نوشت: مردم شهرهای بزرگ ایران در حالی که تصاویر آیت الله روح‌الله موسوی خمینی، بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران و آیت‌الله علی خامنه‌ای،‌ جانشین ایشان و پرچم‌ها و برنرهایی را در حمایت از دولت ایران در دست داشتند به خیابان‌ها آمدند.

این خبرگزاری افزود: انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 به سرنگونی رژیم شاه که تحت حمایت آمریکا قرار داشت منجر شد و کشور را تحت رهبریت آیت الله خمینی در آورد، اتفاقی که یک نقطه عطف در تاریخ ایران به حساب می‌آید.

الجزیره: هنوز خشم زیادی نسبت به تاریخچه روابط ایران و آمریکا احساس می‌شود

شبکه تلویزیونی الجزیره به بازتاب راهپیمایی باشکوه مردم ایران در سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گزارش داد که صدها هزار نفر از مردم ایران در خیابان‌های پایتخت کشور و دیگر شهرهای ایران جمع شدند تا سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن بگیرند.

این شبکه تلویزیونی در ادامه نوشت: در تهران، جمعیت گسترده‌ای در روز سه‌شنبه در میدان آزادی جمع شدند تا به سخنرانی حسن روحانی رییس جمهور ایران گوش دهند.

این شبکه تلویزیونی در ادامه به بیان بخشی از اظهارات روحانی پرداخت و نوشت که اظهارات ضدآمریکایی وی در حالی بیان شد که تغییر چشمگیری در سیاست ایران در ماه های اخیر مشاهده شده است.

این شبکه تلویزیونی به نقل از خبرنگارش در تهران گزارش داد که بسیاری از مردم ایران خواستار روابط بهتری با آمریکا هستند و از تلاش های دیپلماتیک دولت خرسندند، ولی هنوز خشم زیادی نسبت به تاریخچه روابط ایران و آمریکا احساس می‌شود.

گزارش خبرگزاری فرانسه از راهپیمایی باشکوه 22 بهمن

خبرگزاری فرانسه به بازتاب راهپیمایی باشکوه مردم ایران در سی‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گزارش داد که صدها هزار نفر از مردم ایران روز سه‌شنبه به خیابان‌ها آمدند تا سی‌وپنجمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن بگیرند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارشش نوشت: در تهران جمعیت زیادی پیش از آغاز سخنرانی حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران در میدان آزادی جمع شدند و بسیاری از آن‌ها علیه آمریکا که همچنان "شیطان بزرگ" در نظر گرفته می‌شود شعار دادند.

یک عضو بیست ساله بسیج در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: ما به آمریکا اعتماد نداریم. آن‌ها فقط می‌خواهند ثروت ما را به یغما ببرند. ما مشکلی با تحمل سختی‌ها نداریم، زیرا باعث حفظ حقوق‌مان می‌شود.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارشش نوشت: سی‌وپنجمین سالگرد انقلابی که باعث سرنگونی شاه تحت حمایت آمریکا شد در حالی اتفاق می‌افتد که تهران اخیرا یک توافق هسته‌ای مهم را با قدرت‌های جهانی امضا کرده است.

این خبرگزاری علاوه بر آن به پیشرفتی که در مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دست آمد اشاره کرد.

گزارش اورشلیم پست از گرامیداشت سالگرد مهمترین اتفاق اواخر قرن بیستم

روزنامه اورشلیم پست به بازتاب راهپیمایی باشکوه مردم در سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و نوشت که صدها هزار نفر از ایرانیان به مناسبت سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی سال 1979 به خیابان‌ها آمدند و فریاد "مرگ بر آمریکا" و " مرگ بر اسراییل" سر دادند.

روزنامه هاآرتص در گزارشش نوشت: صدها هزار ایرانی در راهپیمایی گسترده‌ای در تهران گرد هم آمدند تا سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن بگیرند.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی‌ها سرتاسر ایران پلاکاردهایی دردست داشتند که شعارهای مانند "ما برای نبرد بزرگ آماده‌ایم روی آنها نوشته شده بود".

این روزنامه در ادامه نوشت: 10 فوریه سی و پنجمین سالگرد به قدرت رسیدن آیت الله خمینی را در ایران نشان می‌دهد و هر ساله گرامیداشت سالگرد انقلاب اسلامی ایران با ده روز جشن باشکوه همراه می‌شود. اولین روز از این ده روز سالگرد بازگشت آیت الله خمینی به ایران پس از 15سال تبعید است.

پس از بازگشت او محمدرضا پهلوی شاه ایران سرنگون شد و دو هزار سال حکومت سلطنتی در ایران پایان یافت.

35 سال پس از آن، بازگشت خمینی به ایران و انقلاب اسلامی مهمترین اتفاقات اواخر قرن بیستم محسوب می‌شوند.

کد خبر 249231
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز