شنبه ۲ تیر ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۶
۰ نفر

گروه سلامت: اگر خواص ادویه و خوراکی‌ها را به روش‌های علمی‌ بررسی کنیم، نتایج جالبی به دست می‌آید.

یکی از تازه‌ترین این نتایج را محققان سوئدی درباره دارچین به دست آورده‌اند. آنها می‌گویند آزمایش‌های آنها نشان داده افرادی که پودینگ (یا فرنی) خود را با دارچین میل کرده‌اند، بعد از آن قند خونشان کمتر از بقیه بالا می‌رود.

توضیح این که بعد از صرف غذا، به طور طبیعی، قند خون بالا می‌رود، طوری که تا دو ساعت بعد از آن میزان قند خون به بالاترین حد می‌رسد و به تدریج با وارد شدن قند به داخل سلول‌ها، برای استفاده، از مقدار آن کم می‌شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، این مطالعه در دانشگاه «مالمو» ی سوئد، نشان داده است دارچین اضافه شده، توانسته این افزایش قند خون را تا حدی کنترل کند.

بررسی حرکات دستگاه گوارش این افراد، که البته سالم بوده‌اند، نشان داده که دارچین توانسته زمان عبور غذا از معده به روده را اندکی طولانی کند.

به این ترتیب غذا به تدریج جذب شده و همین باعث شده که قند خون هم به آرامی بالا برود.

مطالعات قبلی نشان داده که از دارچین می‌توان برای کنترل قند خون دیابتی‌ها هم استفاده کرد، اما این محققان می‌گویند کار آنها چنین نتیجه‌ای نداده و ممکن است سازوکار دارچین در افراد دیابتی کاملاً متفاوت و حتی متناقض باشد.

بنابراین برای تجویز آن به این بیماران، نیاز به تحقیقات بیشتری داریم. نتایج این مطالعه در نشریه «تغذیه بالینی» آمریکا منتشر شده است.

کد خبر 24922

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز