همشهری آنلاین: سازمان لیگ با اعلام اینکه هر گونه عدم حضور در تمرینات و عدم همراهی بازیکنان و مربیانشان در مسابقات ممنوع است عملا مانع از اعتصاب بازیکنانی شد که دستمزدهایشان را دریافت نکرده‌اند.

فوتبال اعتصاب بازیکنان

به گزارش همشهری آنلاین، بدهی باشگاه‌ها به بازیکنانشان با واکنش‌های مختلفی روبرو شده است در فصل اخیر بازیکنان پرسپولیس و در مقاطعی تعدادی از بازیکنان استقلال و تیم‌های دیگر برای فشار به تیم‌ها جهت دریافت مطالباتشان در تمرینات حضور پیدا نکرده و تهدید به عدم شرکت در مسابقات کردند. سازمان لیگ برای مقابله با این نوع تصمیمات در جلسه اخیر خود تصمیمات تازه‌ای گرفته است.

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، حجت السلام علیرضا علیپور- رئیس کمیته نظارت و بازرسی سازمان لیگ و دبیر کمیته اخلاق گفت: جلسه ویژه هماهنگی در محل فدراسیون فوتبال با حضور کفاشیان، آیت اللهی، محمد نبی، بهروان، محمد زاده، حمیسی، دپارتمان داوری و دپارتمان کمیته مسابقات تشکیل شد و تصمیماتی را درباره چگونگی کنترل و نظارت ویژه بر مسابقات باقیمانده گرفته شد.

وی گفت: با توجه به اینکه مسابقات لیگ‌های فوتبال ایران در هفته‌های پایانی بوده و با لحاظ قرارداد فیمابین باشگاه، بازیکن و مربی و رعایت حقوق متقابل کلیه بازیکنان، مربیان، مدیران تیم‌ها ملزم به همکاری کامل و مقرر در قرارداد با باشگاه‌ها بوده و هر گونه عدم حضور در تمرینات، عدم همراهی بازیکنان و مربیان با تیم‌هایشان در مسابقات، مصاحبه علیه باشگاه و مسئولین عالی رتبه ورزش کشور و تحریک به عدم حضور سایر بازیکنان در تمرین و مسابقه تیم مربوطه و همراهی نکردن تیم، تخلف محسوب شده و می‌تواند از مقدمات ورود به اقدام به تبانی محسوب و وفق مقررات موجبات محرومیت اشخاص را از یک تا چند سال فراهم آورد.

وی گفت: کمیته نظارت و بازرسی سازمان لیگ‌های فوتبال و دبیرخانه کمیته اخلاق و اداره حراست مرتبا موارد مرتبط را رصد و موظف است گزارشات ارسالی را با قید فوریت پیگیری و برابر مقررات با متخلفین برخورد کند.

علیپور در پایان به همه اشخاص حقیقی و حقوقی فوتبال، گفت: تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی فوتبال با رعایت حقوق متقابل از اینگونه اقدامات به طور جدی اجتناب کنند و از مصاحبه بر عیله مسئولین باشگاه و مسئولین ورزش خودداری و طبق قرارداد تا پایان فصل نسبت به انجام وظایف خود پایبند باشند. بر همین اساس باشگاه‌های مربوطه نیز در اجرای تعهدات قراردادی خود با بازیکنان و مربیان نیز باید تمهیدات لازم را پیش بینی و اجرا کنند.

کد خبر 249171
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز