گروه اقتصادی: با تصویب نهایی بودجه ۷ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۴۸۴ میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریالی سال آینده در مجلس، پرونده نخستین سند دخل و خرج پیشنهادی دولت حسن روحانی روی میز اعضای شورای نگهبان قرار گرفت.

به گزارش همشهری، از مجموع 216نماینده حاضر در جلسه علنی عصر مجلس، 166نماینده رأی موافق، 25نماینده رأی مخالف و 4نماینده رأی ممتنع دادند. نمایندگان در پایان بررسی لایحه بودجه سال آینده کل کشور، سقف منابع و مصارف بودجه عمومی دولت را 2میلیون و 339هزار و 84میلیارد و 641میلیون ریال تعیین کردند که نسبت به بودجه پیشنهادی دولت افزایش یافته است. همچنین بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت بالغ بر 5میلیون و 879هزار و 257میلیارد و 738میلیون ریال تعیین شده است.

بازگشت بودجه سلامت به وزارت بهداشت

آخرین خبر اینکه حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به همشهری گفت: به جز بودجه‌ای که دولت در لایحه برای بخش سلامت درنظر گرفته بود، مبلغ 3هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به بودجه سلامت اضافه شد که این مبلغ ابتدا به سازمان بیمه سلامت اعطا شده بود که با اصلاح مصوبه از سوی نمایندگان این بودجه به بودجه سلامت پیوست.

به‌گزارش همشهری، با وجود اینکه برخی خبرها از اعطای این بودجه 3هزار میلیارد تومانی به معاونت نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری برای هزینه در بخش سلامت، حکایت دارد، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: معاونت نظارت راهبردی ریاست‌‌جمهوری اختیاری در تقسیم این بودجه ندارد، بلکه طبق قانون مکلف است آن را به وزارت بهداشت و درمان اختصاص دهد و این وزارتخانه از طریق سازمان‌های بیمه‌گر نسبت به هزینه آن طبق قانون اقدام کند.

نمایندگان در مصوبه‌ دیگری 100میلیارد دلار جذب شده از محل سرمایه‌گذاری خارجی را به اجرای طرح‌های نفت و گاز و افزایش ظرفیت تولید اختصاص دادند.به گزارش خبرنگار ما، مجلس همچنین برای تأمین آمبولانس مورد نیاز اورژانس 150میلیارد تومان و برای تجهیز مراکز صدور گواهینامه و تقویت نیروی انتظامی 120میلیارد تومان از محل افزایش عوارض واردات خودروهای سواری اختصاص داد.

خبر دیگر اینکه نمایندگان در مصوبه‌ای با اختصاص 10میلیارد دلار فاینانس برای مهار و بهره‌برداری از آب‌های مشترک و مرزی موافقت کردند. براساس مصوبه دیگری مقرر شد اسناد مربوط به اراضی کشاورزی و منازل روستایی به‌عنوان وثیقه وام‌های بخش کشاورزی پذیرفته شود. نمایندگان پس از بحث و بررسی فراوان درخصوص حذف جدول 19لایحه بودجه93، به این جمع‌بندی رسیدند که بودجه 370میلیارد تومانی اختصاص یافته به 65طرح عمرانی استان‌ها با وجود اینکه کافی نیست، بهتر است از لایحه حذف نشود، به همین دلیل با حذف این بودجه از لایحه مخالفت کردند.

کد خبر 249039
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز