همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به توقیف حدود ۱۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرویی که بیش از یک میلیون تومان بدهی جریمه داشتند افزود: متاسفانه ۵۸ درصد از مجروحان تصادفات پایتخت امسال در بیمارستان‌ها فوت کرده‌اند که این امر زنگ خطری برای وزارت بهداشت است.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی روز یکشنبه افزود: در 10 ماهه امسال 93 هزار نفر به 9 واحد رسیدگی به اعتراضات جرایم رانندگی مراجعه کردند که 35 هزار نفر از آنها به دلیل تکرار تخلف به کلاس‌های آموزشی فرستاده شدند.

وی با تاکید بر اینکه حدود 800 راننده‌ای که بیش از 30 نمره منفی داشتند در سال جاری از رانندگی محروم شدند افزود: در عین حال ماموران پلیس راهور تهران امسال 1182 خودرویی که رانندگان آنها اقدام به مخدوش کردن پلاک و یا پوشاندن آن برای ورود به محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد کرده بودند را توقیف و رانندگان آنها را به مراجع قضایی ارجاع دادند.

کاهش 7 درصدی آمارقربانیان رانندگی در تهران

وی با اشاره به اینکه تیم‌های تست سلامت رانندگان با رانندگان پرخطر برخورد کردند، افزود: بر این اساس در 10 ماهه امسال 258 راننده‌ای که اقدام به استفاده از مشروبات الکلی، مواد مخدر و یا مواد روانگردان کرده بودند، ضمن محرومیت شش ماهه از رانندگی و جریمه 200 هزار تومانی و توقیف خودروی‌شان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی فرستاده شدند.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری شمار کشته‌های تصادفات رانندگی در تهران هفت درصد کاهش داشت افزود: 26.5 درصد این کشته‌ها راکبان موتورسیکلت، 11.5 درصد رانندگان خودرو، 10.5 درصد سرنشینان، 5.6 درصد عابران پیاده و یک درصد دوچرخه سواران بودند. از سوی دیگر 25 درصد کشته‌های تصادفات در صحنه، ‌14 درصد در حین انتقال به بیمارستان و 58 درصد نیز در بیمارستان فوت کردند که این میزان فوتی در بیمارستان زنگ خطری برای وزارت بهداشت بوده و به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

رحیمی مهمترین علت تصادفات در پایتخت را عدم توجه به جلو با 30 درصد عنوان کرد و گفت: پس از این عامل عدم رعایت حق تقدم با 18 درصد، تغییر مسیر ناگهانی 10 درصد و دنده عقب با هشت درصد مهم‌ترین علل تصادفات در تهران بوده اند.

همت و امام علی دارای بیشترین تصادفات بزرگراهی

وی با اشاره به اینکه 30 درصد تصادفات فوتی پایتخت در محورهای بزرگراهی رخ می‌دهد گفت: آمارها نشان می‌دهد بزرگراه‌های همت و امام علی بیشترین تصادفات بزرگراهی را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح ویژه تشدید برخورد با تخلفات شبانه در پایتخت گفت: ‌طی 15 روز اجرای این طرح تصادفات جرحی 70 درصد کاهش داشت و تصادف فوتی نیز نداشتیم.

وی در خصوص دور برگردان‌ها نیز گفت: پلیس تلاش می‌کند تا دور برگردان‌ها را جمع کند چرا که دوربرگردان‌ها عامل تعداد زیادی از تصادفات فوتی تهران هستند.

به گفته وی باید تقاطع‌های غیر همسطح جایگزین دوربرگردان‌ها در تهران شوند.

وی به پل صدر اشاره کرد و گفت: هیچ تصادفی در پل صدر و تونل صدر نداشتیم و تخلفات رانندگی نیز از زمان زیر بار رفتن این پل به شدت روند نزولی داشته است.

وی با اشاره به اینکه 118 مورد قصور ادارات و سازمان‌ها در بروز تصادفات رانندگی احصاء شده است، افزود: بر این اساس شهرداری‌ تهران و ادارات برق، راه و ترابری و آب و فاضلاب بیشترین مقصران تصادفات تهران بوده‌اند.

رحیمی با تاکید بر اینکه طرح ویژه ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اول اسفندماه برای خریدهای نوروزی آغاز می‌شود گفت: بر این اساس تلاش کرده‌ایم تا ظرفیت پارکینگ‌ها افزایش یابد از سوی دیگر برخورد جدی با پارک‌های حاشیه‌ای نیز در دستورکار پلیس قرار می‌گیرد.

کنده کاری در معابر از 15 اسفند ممنوع است

وی با اشاره به اینکه نیروهای پلیس از اول اسفندماه تا شب عید در حالت نیمه آماده باش خواهند بود، در خصوص تغییر احتمالی ساعات اجرای طرح زوج و فرد گفت: هیچ تغییری در ساعات اجرای طرح زوج و فرد و طرح ترافیک صورت نخواهد گرفت. از سوی دیگر کنده کاری در معابر نیز از 15 اسفندماه ممنوع است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص خروج خودروهای فرسوده گفت: متاسفانه نه آماری از خودروهای فرسوده وجود دارد و نه هیچ اقدام عملی برای خودروهای فرسوده صورت گرفته است.

کد خبر 248921
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز