یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۸
۰ نفر

گروه ادب و هنر: سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هفته گذشته با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان رشته‌های مختلف پایان یافت و سالن‌های نمایش پس از گذراندن روزهای شلوغ و پرتلاطم جشنواره، به روال عادی خود بازگشتند.

صحنه‌ای از نمایش تردید نکن هوراشیو به کارگردانی عباس  اقسامی

حالا دیگر مثل هر سال سالن‌های تئاتر مانده‌اند و مخاطبان همیشگی‌شان؛ آنها که پای ثابت تئاتر هستند و البته کسانی که به واسطه جشنواره تئاتر فجر به این هنر علاقه‌مند شده و به جمع مخاطبان همیشگی آن پیوسته‌اند. شما هم می‌توانید از امروز برای دیدن نمایش‌ها برنامه‌ریزی کنید. گرچه امروز به مناسبت وفات حضرت معصومه(ع) نمایش‌های تماشاخانه ایرانشهر اجرا ندارند.

سه‌شنبه هفته گذشته با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان به تئاتر نمایش «هیپوفیز» کورش نریمانی اجرای خود را آغاز کرد. علیرضا نادری‌ که زنگ گشایش نمایش را به صدا درآورد، با اشاره به آثار نریمانی گفت: توجه به پدیده‌های پیرامون و تبدیل آن با نگاه دقیق به طنز مهم‌ترین ویژگی این هنرمند است. پرداختن به طنز در جامعه‌ای که مفهوم واقعی طنز در آن کمتر جریان دارد، کاری بسیار بزرگ و ارزشمند است که نریمانی از عهده آن به‌خوبی برآمده است. هیپوفیز بازنوشتی از نمایشنامه «دختر یانکی» نیل سایمن است و تا پایان سال هر شب ساعت 20 در سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود. نگار عابدی، هوتن شکیبا و بهرام افشاری، بازیگران این نمایش هستند.

نمایش «تردید نکن هوراشیو» که قرار است فروردین‌ماه نماینده ایران در جشنواره تئاتر جمهوری چک باشد، تا 24اسفند ساعت 18:30 در سالن استاد انتظامی تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود. این نمایش به نویسندگی سعید هاشمی‌پور، کارگردانی عباس اقسامی و بازی علی تقی‌زاده، مهدی حاجیان، بهناز نادری، مهران نایل و مهدی شاه‌پیری روی صحنه می‌رود.

این روزها همایون غنی‌زاده با 2 اثر در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان تئاتر دوستان است؛ «ملکه زیبایی لنین» به قلم مارتین مک‌دونا هر روز ساعت 18در تالار اصلی به صحنه می‌رود و ویشکا آسایش، سعید چنگیزیان و مهدی کوشکی، بازیگران آن هستند. «در انتظار گودو» ساموئل بکت ساعت 20:30هر شب در تالار اصلی تئاتر شهر اجرا می‌شود. پیمان معادی، علی سرابی، رضا بهبودی و رامین سیاردشتی از بازیگران این نمایش هستند. کارگاه نمایش هم میزبان نمایش «یک بزرگداشت باشکوه» به قلم غلامرضا سلیمان‌تاش و کارگردانی رحمت امینی است. این نمایش هر روز ساعت 18به صحنه می‌رود.

کافه‌تریای سالن اصلی تئاتر شهر تا دوم اسفند هر روز ساعت 18:15پذیرای نمایش محیطی «شب بخیر کیارستمی» است. این نمایش را فرهاد نقدعلی نوشته و علی احمدی آن را کارگردانی می‌کند. خسرو احمدی و ارژنگ امیرفضلی، بازیگران شب بخیر کیارستمی هستند که علی احمدی درباره آن می‌گوید: نمایش درباره زندگی بازیگران در سینما و تئاتر است و به شرایط اقتصادی و اجتماعی اشاره دارد که بازیگران در دوران کاری خود با آن روبه‌رو هستند. در سالن استاد انتظامی تماشاخانه ایرانشهر نمایش «خانه برنارد آلبا» به قلم فدریکو گارسیا لورکا روی صحنه است. این نمایش به کارگردانی علی‌اکبر علیزاد تا دوم اسفند هر روز ساعت 20اجرا می‌شود. نگار مجرد تاکستانی، نفیسه زارع، سونیا اسماعیلی، مهتاب پرنیان، نوشین مسعودیان و الهام ایروانی در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند. «هراکلس 5» ناصر حسینی‌مهر انتقادی تند به دنیای مصرفی و صنعتی امروز دارد و هر روز ساعت 19:30در سالن استاد سمندریان ایرانشهر روی صحنه می‌رود، این نمایش شنبه‌ها هم اجرا می‌شود.

«خانواده شمعدانی» ایوب آقاخانی از فردا دوشنبه ساعت 19:30در تالار حافظ روی صحنه می‌رود. آقاخانی این نمایشنامه را پیرو چند تجربه اخیر گروه تئاتر پوشه می‌داند که به مقوله مهاجرت می‌پردازد؛ با این تفاوت که این بار نگاه کمدی دارد. در این داستان خانواده شمعدانی در مواجهه با موقعیتی غیرمنتظره در زندگی مجبور به تصمیم‌گیری می‌شوند. حمیدرضا نعیمی، آناهیتا همتی، علی میلانی، وحید نفر، مرضیه صدرایی، محسن رستگار و کیوان خانبگی بازیگران نمایش هستند که نیمی از درآمد حاصل از 2 روز اول اجرای آن به کودکان سرطانی اختصاص می‌یابد.

«مرگ تصادفی یک آنارشیست» به کارگردانی مصطفی عبداللهی هر روز ساعت 19در تالار سایه اجرا می‌شود و آزاده انصاری نمایش «بی‌بی بیدل» را هر روز ساعت 19:30در تالار قشقایی به صحنه می‌برد. تالار مولوی هم ساعت 18 میزبان نمایش «هملت» به کارگردانی مسعود طیبی است. در همین سالن نمایش «زندگی انسان» به کارگردانی مسعود دلخواه به صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند ساعت 19برای تماشای نمایش به تالار مولوی مراجعه کنند.

کد خبر 248890

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز