همشهری آنلاین: شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در پی درخواست رئیس رسانه ملی درباره اظهار نظر این شورا در انتخاب مجری برنامه‌های مصاحبه با رؤسای محترم قوا، با حضور نمایندگان قوای سه گانه تشکیل جلسه داد.

 صدا و سیما

به گزارش فارس، به دنبال درخواست رئیس سازمان صدا و سیما از شورای نظارت مبنی بر اظهار نظر این شورا در مورد انتخاب مجری مصاحبه با روسای قوا، موضوع در جلسه 367 شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی و با حضور محمدجواد لاریجانی، بیژن نوباوه وطن، سید رمضان شجاعی کیاسری و حسام الدین آشنا و عبدالرضا رحمانی فضلی (نمایندگان قوه مجریه) برگزار شد.

سید عزت الله ضرغامی طی نامه‌ای از رییس شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما خواسته بود: با توجه به اهمیت تأخیری که در شروع مصاحبه زنده تلویزیونی رییس جمهور محترم پیش آمد، شورای نظارت در مورد انتخاب مجری توسط رؤسای محترم قوا و امتناع از پذیرش وظیفه قانونی و حرفه‌ای رسانه ملی اظهار نظر نماید.

رئیسی درباره نتیجه این جلسه گفت: تاخیر در پخش مصاحبه ریاست جمهوری به هر دلیلی که صورت گرفته باشد، امر پسندیده‌ای نبود و با توجه به آمادگی مردم و عموم جامعه نسبت به شنیدن این مصاحبه باید در زمان خودش، انجام می‌گرفت.

مساله مربوط به نامه مهندس ضرغامی، نسبت به سوالی که از شورا در خصوص انتخاب مجریان پرسیده بود، رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی، اعضاء و کادر انجام گفت‌وگو را طبیعتا باید رسانه تعیین کنند اما وقتی که طرف مصاحبه رئیس یکی از قوا باشد، حتما امر هماهنگی با ایشان و انتخاب مجریان امری ضروری است. امیدواریم در آینده شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

بر طبق این گزارش، سید رمضان شجاعی‌کیاسری نایب‌ رئیس شورای نظارت بر صداوسیما نیز گفت: شورای نظارت حق انتخاب مجری را به صداوسیما داد، البته اعضای شورای نظارت شایسته دانستند که در انتخاب مجریان برنامه‌های تلویزیونی رؤسای قوا هماهنگی لازم با رؤسای قوای سه‌گانه به عمل آید.

نائب رئیس هیأت نظارت بر صدا و سیما اظهار داشت: اعضای هیأت از تاخیری که در پخش برنامه تلویزیونی رئیس‌جمهور به هر دلیلی ایجاد شد و منتظر ماندن مردم ابراز تاسف کردند و این اتفاق را مناسب ندانستند.

کد خبر 248821
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز