همشهری آنلاین: کوجی هانه دا سفیر و گنکی فوجی مدیر بخش فرهنگی سفارت ژاپن در تهران از موزه هنرهای معاصر تهران بازدید و با احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر تهران دیدار وگفت‌وگو کردند.

ملاقات هنری

به گزارش همشهری آنلاین، در این دیدار احسان آقایی ضمن خوش آمد گویی به سفیر ژاپن با ذکر پیشینه خوب همکاری موزه هنرهای معاصر تهران با موزه های ژاپن، ابراز امیدواری کرد این همکاری ها با کمک سفیر استمرار یافته و وارد ابعاد جدید و گسترده تری شود.

آقایی شرایط جدید ایجاد شده درتعاملات بین المللی را فرصتی دانست، که حوزه فرهنگ و هنر بیشترین بهره مندی را از آن حاصل کند.

وی ابراز امیدواری کرد نمایشگاهی از هنر معاصر ژاپن در تهران و نمایشگاهی از هنر معاصر ایران در توکیو برگزار شود.

احسان آقایی در پایان این دیدار گفت: ما طرحی برای برپایی نمایشگاه های مشترک داریم که بزودی تقدیم سفیر خواهیم کرد و اگر ایشان هم طرحی داشته باشند ما می‌توانیم روی آن بحث کنیم و به نتیجه مطلوب برسیم.

سپس کوجی هانه دا سفیرکشور ژاپن در این دیدار گفت: من خیلی زودتر از این ها باید برای بازدید از موزه و ملاقات با شما می‌آمدم و همانطور که گفتید باید تعامل بین دو کشور ایران و ژاپن بیشتر شود، مخصوصا در زمینه های فرهنگ و هنر که ما تمایل داریم با موزه شما همکاری بیشتر داشته باشیم.

سفیر ژاپن در ارتباط با برگزاری آثار هنرمندان ژاپنی در ایران اظهار داشت: ما سال گذشته نمایشگاهی در موزه ملی و همچنین خانه هنرمندان داشتیم که در این نمایشگاه آثار ظروف زرین فام به نمایش در آمد. تمایل داریم نمایشگاهی از هنر معاصر ژاپن نیز در موزه شما داشته باشیم.

وی در پایان این دیدار ضمن بازدید از آثار ایرانی و خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران ابراز امیدواری کرد که با توجه به تغییرات اخیر و نگاه مثبت جامعه جهانی به ایران، امکان فعالیت های فرهنگی و هنری دو کشور بیش از پیش فراهم شود.

کد خبر 248500
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز