سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاهی از نقاشی های محمد معمارزاده با عنوان «نگاهی نو به سنت» از ۱۸ بهمن ماه در گالری ساربان برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، این نمایشگاه شامل 14 اثر نقاشی می‌باشد که با تکنیک رنگ روغن در ابعاد مختلف حداقل سایز 90*130 و حداکثر 110*150 سانتی متر روی بوم خلق و تمام آثار در سال 92 اجرا شده است.

محمد معمارزاده متولد 1327 قوچان و دارای مدرک دکترای پژوهش هنر است.

این هنرمند نقاش بیش از 30 نمایشگاه انفرادی و گروهی برگزار کرده است و در کشورهایی چون فرانسه، مسکو، زاگرب و چین آثارش به نمایش درآمده است.

محمد معمارزاده نزد استاد عباس معیری نگارگری و قلم گیری را آموخته است و از محضر استادان بزرگ خط چون: استاد غلامحسین امیرخانی، استاد خروش، استاد کابلی و استاد مشعشعی آموزش خط را با درجه ممتاز آموخت و پس از ورود به انستیتوی هنر تهران و سپس به دانشکده هنرهای تزئینی در سال 1349 درب دیگری از هنر برای ایشان باز شد.

محمد معمارزاده در مورد کارهایش گفت: نکته مهمی که در کارهای من است شاید مطالعه زیاد بر روی هنرهای ایرانی به خصوص نگاره هایی از دوره قبل از تیموری تا دوره قاجاراست.

همیشه سعی کردم تاریخ و فرهنگ خودم را در ترکیبی نو ارائه دهم و نقاشی باشم با پیشینه هفت هزار سال تاریخ.

نمایشگاه نقاشی «نگاهی نو به سنت» از روز جمعه 18 بهمن ماه از ساعت 16 تا 20 افتتاح می‌شود و تا 28 بهمن ماه همه روزه به جز سه شنبه ها ادامه دارد.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 88504226 تماس بگیرند.

کد خبر 248311
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز