دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

گروه اجتماعی: درکنکور کارشناسی ارشد که چهارشنبه برگزار می‌شود ۹۵۰ هزار و ۹۴۳ نفر شرکت‌ دارند، این درحالی است که در کنکور سراسری سال آینده دانشگاه‌ها حدود ۸۹۳ هزار نفر نام‌نویسی کرده‌اند؛ این آمار را سازمان سنجش اعلام کرده است.

جالب‌تر اینکه به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تعداد داوطلبان کنکور ارشد سال93 نسبت به تعداد داوطلبان کنکور سال گذشته 54 هزار و 818 نفر افزایش پیدا کرده است و رشد 5.76درصدی دارد. 950هزار و 943داوطلب کنکور کارشناسی ارشد در 136کدرشته امتحانی نام‌‌نویسی کرده‌اند، از این تعداد 493722نفر خانم و 457221 آقا هستند؛ یعنی کفه ترازو با 51.92 درصد در مقابل 48.08 درصد به سود خانم‌ها سنگینی می‌کند.

به گفته ابراهیم خدایی، کنکور کارشناسی ارشد طی روزهای 16تا 18بهمن امسال در 2نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود. همچنین در کنکور ارشد امسال 7رشته امتحانی برای نابینایان مطلق به شکل بریل درنظر گرفته شده است. درکنکور امسال سؤالات 133کد رشته به‌صورت تستی و 3رشته به‌صورت تستی - تشریحی طراحی شده و به هر داوطلب دفترچه سؤالات به همراه تنها یک پاسخنامه ارائه می‌شود که دفترچه سؤالات نیز شخصی‌سازی‌ شده و چیدمان متفاوتی دارد. نتایج اولیه نیمه دوم اردیبهشت93 اعلام می‌شود، قبول‌شدگان هم هفته اول خرداد انتخاب‌رشته می‌کنند. نتایج نهایی نیز دهه اول شهریور93 اعلام خواهد شد.

اعزام تیم ویژه به استان‌های برفگیر

رئیس سازمان سنجش همچنین از اعزام نماینده ویژه برای رسیدگی به وضعیت داوطلبان در استان‌های برفگیر خبر داد و گفت: در حال حاضر با استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در ارتباط هستیم و سفارش‌های لازم را برای هرچه بهتر برگزار‌شدن آزمون کارشناسی ارشد در این مناطق انجام داده‌ایم. وی افزود: سفارش کرده‌ایم که اگر داوطلبی نتوانسته بود کارت ورود به جلسه را بگیرد، با او همکاری شود تا در محل حوزه بتواند کارت خود را دریافت کند.

تلاش خواهیم کرد که آزمون سر موقع برگزار شود. حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش هم در این‌باره گفت: آزمون کارشناسی ارشد در 6 نیم روز برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند با توجه به فضای جوی و وضعیت آب و هوایی با مراجعه به سایت سنجش از زمان برگزاری آزمون خود مطلع شوند و برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند. توکلی افزود: سازمان سنجش پیش‌بینی‌های لازم را در این زمینه انجام داده است و به داوطلبان توصیه می‌شود که برای به موقع حاضر شدن در محل آزمون یک روز زودتر در آنجا حاضر شوند. توصیه می‌شود برگه راهنما را برای هر چه بهتر حضور یافتن در آزمون حتما مطالعه کنند.

کد خبر 248274
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز