همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اختصاص ۳۵ میلیارد دلار برای تأمین مالی خارجی (فاینانس) به دستگاه های اجرایی، بخش های خصوصی و تعاونی ها موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 13 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 93 با بند الف تبصره 4 موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، براساس این بند اختصاص 35 میلیارد دلار فاینانس به دستگاه اجرایی و بخش خصوصی و همچنین تعاونی ها ممکن شد.

گفتنی است در این بند آمده است استفاده دستگاههای اجرایی و بخشهای خصوصی و تعاونی با سپردن تضمین‌های لازم به بانکهای عامل از تسهیلات تأمین مالی خارجی (فاینانس) در سال 1393 علاوه بر باقی‌مانده سهمیه سالهای قبل هم‌ارز ریالی سی و پنج میلیارد (35.000.000.000) دلار تعیین می‌گردد.

پیش از این نمایندگان پیشنهادات مختلفی را مطرح کردند که از این میان نادر قاضی پور پیشنهاد حذف این تبصره را مطرح کرد که با مخالفت نمایندگان روبرو شد.

همچنین عده ای دیگر خواستار استفاده نکردن دستگاه های اجرایی از باقی مانده سهمیه سال های قبل فاینانس بودند که آن نیز با مخالفت نمایندگان روبرو شد که در نهایت نمایندگان با اصل این تبصره موافقت کردند.

 

کد خبر 248002
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز