گروه حوادث: پزشک قلابی با نوشتن نسخه‌های رایگان برای کارمندان هتل، اعتماد آنها را جلب می‌کرد و پس از چند هفته اقامت و استفاده از همه امکانات هتل، متواری می‌شد.

این مرد تبهکار از آذرماه سال گذشته تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. در آن زمان مدیر یکی از هتل‌های شرق تهران به کلانتری 147گلبرگ رفت و پلیس را در جریان کلاهبرداری‌های او قرار داد. وی به مأموران گفت: چند وقت پیش مردی حدودا 40ساله به هتل ما آمد و یک سوئیت اجاره کرد. او خودش را پزشک معرفی کرد و در این مدت با نوشتن نسخه رایگان برای کارکنان هتل، اعتماد همه را جلب کرد تا اینکه بعد از یک‌ماه بدون اینکه پول غذا و کرایه‌اش را پرداخت کند، هتل را ترک و فرار کرد.با این شکایت، پرونده در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و در تحقیقات مشخص شد که نام و شماره نظام پزشکی متهم که در نسخه‌های رایگان او درج شده بود، در نظام پزشکی ثبت نشده و در حقیقت این مرد پزشکی قلابی بوده که با این شگرد دست به کلاهبرداری از صاحب هتل زده است.

ماموران در ادامه متوجه شدند که پزشک قلابی که امیرعلی نام دارد با رفتن به تعدادی دیگر ازهتل‌ها در تهران و شهرهای توریستی کشور، مدت زیادی در آنجاها اقامت داشته و در نهایت بدون پرداخت هزینه غذا و اقامت، متواری شده است. وی در‌این هتل‌ها نیز با نوشتن نسخه‌های رایگان برای کارکنان هتل، اعتماد آنها را جلب کرده تا جایی که کسی حتی مدارک شناسایی از او نخواسته بود.

ماموران که حدس می‌زدند امیرعلی همچنان به اقامت رایگانش ادامه دهد، به استعلام از هتل‌های مختلف پرداختند و در نهایت متوجه شدند که وی چند روز پیش به هتلی در مرکز تهران رفته است. به این ترتیب وی دستگیر و مشخص شد که از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کلاهبرداری و جعل بوده و پیش از این چندین بار دستگیر شده و به زندان افتاده است. همزمان با دستگیری متهم، در بازرسی کیف او تعداد زیادی سربرگ با نام 2شرکت قلابی و همچنین مدارک شناسایی افراد مختلف کشف و مشخص شد که او به بهانه استخدام این افراد در این شرکت‌ها از آنها کلاهبرداری کرده است.

این مرد همچنین با حضور در یکی از بیمارستان‌های پایتخت، به بهانه انتقال زنی از بیمارستان دولتی به یک بیمارستان مجهز، از دختر او کلاهبرداری کرده بود. سرهنگ رضا مؤذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهم و شناسایی تعداد دیگری از شکات، قرار قانونی برای متهم صادر شده و او برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

کد خبر 247805
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز