همشهری آنلاین: عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از الحاق تبصره‌ای به تبصره هدفمندی یارانه‌ها خبر داد که بر اساس آن یارانه نقدی صرفاً به سرپرست خانوارهای نیازمند متقاضی که مجموع درآمدشان از خط درآمدی مناسب که دولت اعلام می‌کند پایین‌تر است، پرداخت می‌شود.

به گزارش مهر، حسینعلی حاجی در خصوص مصوبات نوبت عصر دوشنبه 7 بهمن ماه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی پیرامون تبصره هدفمندی یارانه‌ها، گفت: کمیسیون حمایت از تولید ملی پیشنهادی برای قطع یارانه دهک‌های بالای جامعه ارائه داد که به تصویب کمیسیون رسید.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر این اساس پیشنهاد شد یارانه نقدی صرفاً به سرپرست خانوارهای نیازمند متقاضی پرداخت شود که مجموع درآمدشان از خط درآمدی مناسب که دولت اعلام می‌کند، پایین‌تر باشد.

وی افزود: این افراد می‌توانند متقاضی دریافت یارانه باشند و افرادی که بالاتر از حد درآمدی که دولت اعلام می‌کند درآمد داشته باشند می‌توانند در موعدی که دولت اعلام می‌کند نسبت به قطع یارانه نقدی خود اعتراض کنند تا قوه مجریه به این اعتراضات رسیدگی کند.

ثروتمندان دریافت‌کننده یارانه سه برابر مبلغ یارانه نقدی جریمه می‌شوند

عضو کمیسیون برنامه اظهار داشت: چنانچه افرادی که دارای درآمد بالاتر از حد درآمد مناسب باشند یارانه نقدی دریافت کنند سه برابر مبلغ واریزی یارانه جریمه می‌شوند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: علاوه بر این مقرر شد 2 هزار میلیارد تومان از محل درآمد هدفمندی یارانه‌ها به بیمه بیکاری اختصاص یابد.

وی افزود: در لایحه بودجه، دولت پیشنهاد داده بود که در تبصره هدفمندی اجازه جابجایی 20 درصد اعتبارات را داشته باشد که با تصویب کمیسیون تلفیق این اختیار به 10 درصد کاهش یافت.

به گزارش مهر، پیش از این دولت همزمان با ارائه لایحه اصلاحی قانون بودجه سال 92 بندی را در قسمت‌های الحاقی بودجه آورده بود که بر اساس آن یارانه دهک‌های بالای جامعه حذف می‌شد اما با اعتراضات نمایندگان این بند حذف شد. نمایندگان معتقد بودند که در دولت ساز و کار لازم برای شناسایی دهک‌های بالا و پایین جامعه وجود ندارد.

کد خبر 247430
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز