همشهری آنلاین: دبیراجرایی نمایشگاه جایگاه قرآن کریم درهنر ایران از افتتاح نمایشگاه آثار هنرهای سنتی و صنایع دستی هنرمندان بنام معاصر از یکشنبه ۶ بهمن در گالری قصرالامارات امیرنشین ابوظبی درکشور امارات عربی متحده خبر داد.

خطاطی

به گزارش ایرنا، پیام آریایی گفت: این نمایشگاه به عنوان بخشی از پروژه جهانی جایگاه قرآن کریم درهنر ایران و به عنوان نخستین گام این طرح بین­ المللی به همت بخش خصوصی و با همکاری و همراهی دستگاه­ های متولی امور فرهنگی و قرآنی کشور برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی نمایشگاه جایگاه قرآن کریم در هنر ایران گفت که این نمایشگاه به بررسی تجلی آموزه­ ها و انگاره­ های قرآن کریم در آثار هنری هنرمندان تراز اول کشور می‌پردازد.

وی افزود: در این نمایشگاه 100 اثر از بیش از 20 هنرمند بنام از جمله حمید عجمی، سلیمان عیدآبادی، امیرهوشنگ آقامیری، اکبر مصری­پور، خلیل کوییکی، کامیار حکمی، غلامحسین الطافی، شهرام امیری، کیارش یعقوبی­ آذر، ایوب جوانکار فومنی، حبیب الله برزجان، علی تن، سعید شریفی، سعید بخشایش، محسن فولادی و سایر استادان و هنرمندان برجسته به نمایش در خواهد آمد.

آریایی ادامه داد: علاوه بر آثار هنری به نمایش درآمده، نسخ منحصر بفردی از قرآن کریم از جمله مصحف مطلا و زرین قرآن کریم، نسخه چوبی قرآن کریم با عنوان مصحف زرین بشری، نسخه منحصر به فرد چرمی قرآن کریم و چندین نمونه منحصر به فرد دیگر به نمایش گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه استادان و هنرمندانی از جمله استاد حمید عجمی، سلیمان سعیدآبادی، امیرهوشنگ آقامیری و محسن فولادی در کنار آثار خود حضور خواهد داشت.

آریایی خاطرنشان کرد: همچنین در حاشیه این نمایشگاه نشستی تخصصی با عنوان هنر متعالی ایران با حضور استادان دانشگاه­ های ایران در کشور امارات برگزار خواهد شد.

وی گفت: این نمایشگاه با توان بخش خصوصی، با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مدت 10 روز از 6 تا 15 بهمن ماه در گالری­ های هنری قصرالامارات در شهر ابوظبی برگزار می‌شود.

کد خبر 247223

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز