همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه علم و صنعت از احیای شورای منتخب اساتید خبر داد و گفت: در صدد هستیم هیاتی از روسای دانشکده‌ها را تعیین کنیم تا اساتید دانشگاه از طریق این روسا درخواست‌ها، انتقادات و پیشنهادات خود را در شورای دانشگاه مطرح کنند.

دکتر محمد علی برخورداری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در گذشته روشی وجود نداشت که اساتید بتوانند مسایل خود را مطرح کنند شاید سالی یک بار هم اعضای هیات علمی دانشکده ها با رئیس دانشکده جلسه و هم اندیشی نداشتند.

وی ادامه داد: بنابراین درصدد هستیم هیاتی از روسای دانشکده‌ها تشکیل دهیم که این روسا، به عنوان نماینده رئیس دانشگاه در دانشکده‌ها باشند و اساتید مسایل، پیشنهادات و انتقادات خود را به نماینده مذکور انتقال دهند و رئیس دانشکده به نمایندگی از اساتید این مسایل را در شورای دانشگاه مطرح کند و پاسخ های لازم را به اساتید منتقل کند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت در خصوص "کمیته پیگیری مسایل دانشگاه علم و صنعت" که به تازگی توسط جمعی از استادان تشکیل شده نیز توضیح داد و گفت: این کمیته، کمیته خاصی نیست ما درحال برنامه ریزی هستیم تا راهکارهای شفافی را ایجاد کنیم که همه اعضای هیات علمی به صورت شفاف بتوانند نظرات، درخواست‌ها و پیشنهادات خود را ارایه بدهند و نیازی هم به این کمیته نباشد.

وی افزود: این کمیته توسط جمعی از اعضای هیات علمی به صورت خودجوش تشکیل شده است که پیشنهاد، اعتراضات و درخواست‌های خود را منعکس می کنند و به اعتقاد بنده اشکالی هم ندارد که ایجاد شود.

وی افزود: بنابراین حساسیتی هم در خصوص تشکیل این کمیته نداریم حتی اگه این کمیته مجهول هم فعالیت می کرد مشکلی با آن نداشتیم اما ترجیح می دهیم این کمیته به صورت معلوم و مشخص فعالیت کند تا بتوانیم از نظرات آنان در جهت بهبود شرایط استفاده کنیم.

برخورداری یادآورشد: ترجیح ما این است که فضا در دانشگاه باز باشد و همه بتوانند حرف خود مطرح کنند تا اینکه فضا بسته باشد و حساس باشیم که چرا حرفی زده شده است.

به گزارش مهر، بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران اخیرا عنوان کرده بود که کمیته‌ای ناشناخته در دانشگاه تشکیل شده و با نامه نگاری به صورت غیر معمول مطالباتی غیر متعارف و عمدتا غیر قانونی از سرپرست دانشگاه دارد.

کد خبر 247057

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز