جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کتاب دفتر دانایی و داد اثر میر جلال‌الدین کزازی ،شاهنامه‌پژوه نامی، با جلد جدید و در دو مجلد از سوی انتشارات زرین و سیمین منتشر شد. این کتاب چندی پیش از سوی انتشارات معین به چاپ رسیده بود.

به گزارش ایبنا، میرجلال‌الدین کزازی درباره این کتاب و ویژگی‌های آن گفت: کتاب «دفتر دانایی و داد» که چند ماه پیش از سوی انتشارات معین به چاپ رسیده بود، نایاب شد و به تازگی از سوی انتشارات زرین و سیمین با چاپ نفیس در دو جلد و در قطع رحلی منتشر شده است.

وی افزود: این کتاب بیش از 200 اثر مینیاتور دارد که این مینیاتورها در شاهنامه‌های کهن و نو مثل شاهنامه‌های طهماسبی و بایسنقری وجود داشته است.

وی توضیح داد: کتاب دیگری در دست انتشار دارم با نام «پدر ایران»و دومین داستان بلند از سه گانه «فرزند ایران» است که چند ماه پیش منتشر شد و به تازگی به چاپ دوم رسید. کتاب «فرزند ایران» داستانی درباره سرگذشت فردوسی است و جلد اول این سه گانه محسوب می‌شود و «پدر ایران» داستانی درباره کورش بزرگ شهریار نامبردار هخامنشی است و به زودی منتشر خواهد شد.

کزازی گفت: سومین جلد از این سه گانه نیز با نام «وخشور ایران» به چاپ خواهد رسید. این کتاب درباره سرگذشت زردشت است.

این محقق و شاهنامه‌پژوه  ادامه داد: کتاب دیگری در دست انتشار دارم به نام «آوایی از ژرفا» که شامل گفت‌وگویی بلند درباره زبان فارسی و هر آنچه به آن بازمی‌گردد است با آقای ارشاد.

این پژوهشگر این روزها مشغول نگارش کتابی با نام «دمی بی‌خویشتن با خویشتن» است.

از مجموعه شعرهای او می‌توان به کتاب «دستان مستان» اشاره کرد.
مجموعه‌های چند جلدی «نامه باستان» حاصل شاهنامه پژوهی‌های وی است که شرح تمامی ابیات شاهنامه  دشواری‌های آن است که از سوی انتشارات سمت به بازار کتاب عرضه شد.

«بند و پیوند»، «دیر مغان»، «دیدار با اژدها» و «سوزن عیسی» از دیگر آثار اوست. تازه ترین اثر وی با نام «دفتر دانایی داد» پاییز امسال از سوی انتشارت معین روانه بازار کتاب شد.

کد خبر 246921
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز