همشهری آنلاین: جانشین رئیس ستاد ارتش گفت: قدرت ایمان نیروهای مسلح ایران را از سایر نیروها درجهان متمایز می‌کند.

رضاخرم طوسی

به گزارش تسنیم، امیر سرتیپ رضاخرم طوسی جانشین رئیس ستاد ارتش در سلسله «نشست‌های تخصصی مفهوم‌شناسی معنویت» همایش تعالی معنوی نیروهای مسلح، با بیان اینکه آنچه نیروهای مسلح را از دیگر نیروهای مسلح در دنیا جدا می‌کند، قدرت ایمان است که دشمن ما ندارد، افزود: معنویت از جنس کیفیت است و نه کمیت. بنابراین تعریف در این زمینه ضمن جامع،کامل و عمیق بودن باید منبعث از منابع دینی باشد.

وی با اشاره به نقش الگوها درترویج معنویت، گفت: اگر چه رسیدن به تعاریف در این زمینه مهم است، اما مصادیق معنویت که جلوه تام و تمام آن در پیامبر اعظم متبلور است، ما را در رسیدن به این مقصود یاری می‌رساند.

امیر رشید‌زاده، معاون پژوهش نزاجا هم در ادامه این نشست با بیان اینکه گام اول در شناخت معنویت مفهوم شناسی است، تصریح کرد: نیروهای مسلح ماهیت و فرهنگ خاصی دارد و درموضوع تعالی معنوی باید اجزای مختلف آن را مورد توجه قرار دهیم. در این صورت است که ما به درک عمیق تر از این مفهوم می‌رسیم.

رشیدزاده با اشاره به معنویت‌های کاذب در دنیای معاصر، اظهار داشت: تلاش این همایش باید معطوف به تعالی معنوی در سازمان‌ها و روش‌های رسیدن به آن باشد. لذا برای رسیدن به این مقصود ابتدا باید با تقسیم‌بندی این مفهوم، اقدام کرد تا وضع موجود را درک کنیم و در ادامه به سمت وضع مطلوب حرکت کنیم.

وی همچنین به تعاریف امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ازمقوله معنویت، اشاره و اظهار داشت: ما فرمایش‌های حضرت امام و مقام معظم رهبری را در زمینه تعریف مفاهیم این همایش، مورد توجه قرار دهیم.

کد خبر 246876
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز