چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: الماس آبی ۲۹.۶ قیراطی، یکی از نادرترین انواع الماس که تاکنون در جهان کشف شده‌است، با قیمت حدودی دهها میلیون دلار در معدنی در آفریقای جنوبی کشف شد.

الماس آبی

براساس گزارش NBC، این الماس کمیاب که به راحتی می‌توان آن را در مشت دست گنجاند، در معدن کولینان در نزدیکی شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی استخراج شده‌است. این معدن که از سال 2008 در انحصار شرکتی به پترا دایموندز است،‌ محل کشف الماس مشهور کولینان است که در سال 1905 با وزنی برابر 3.106 قیراط به عنوان بزرگترین الماس نتراشیده جهان کشف شد.

بزرگ‌ترین الماس‌ آبی/ بزرگ‌ترین الماس سفید

این الماس به شکل دو قطعه الماس بزرگ تراش خورد،‌ اولین ستاره آفریقا و دومین ستاره آفریقا که به بخشی از تاج سلطنتی انگلستان تبدیل شدند.

الماس آبی

دیگر الماس‌های قابل توجهی که در این معدن کشف شده‌اند الماس 25.5 قیراطی آبی‌رنگ کولینان است که در سال 2013 کشف شده و به قیمت 16.9 میلیون دلار به فروش رسید. همچنین در سال 2008 الماسی با نام ستاره ژوزفین در این معدن کشف شد که به قیمت 9.49 میلیون دلار فروخته شد.

به گفته جان دیپنار این الماس را در گروه الماس‌های آبی می‌توان یکی از نادرترین انواع الماس توصیف کرد که تا به امروز کشف شده‌است.

کد خبر 246722
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز