چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: گالرى اثر میزبان تازه ترین آثار سمیرا علیخانزاده مى‌شود و عصر جمعه چهارم بهمن، ۸ اثر از این هنرمند بینارشته اى در گالرى اثر رونمایى خواهد شد.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، "رفتن اما بازماندن" عنوان کنجکاوى برانگیز این نمایشگاه است که نهمین نمایش انفرادى علیخانزاده به شمار مى‌آید.

"رفتن اما بازماندن" درباره بى زمانى و بقاى زیبایى است. در این مجموعه، محور تمامى آثار تصویر زنى 18 ساله است که اگر زنده بود "نود و شش" سال مى‌داشت.

هر یک از 8 اثر به نمایش درآمده که به روش و زبان دیدارى مستقلى از دیگرى خلق شده، روایتى متفاوت از مفهوم نامیرایى شکوه و جلال و تداوم آن در عین گذر از زمان و مکانى معین است.

ایده "زمان و بازیابى" ازشاخصه هاى آثار این بانوى هنرمند است که به زبانى معاصر و با بهرمندى از مدیوم هاى مختلف هنرى آنها را مى‌آفریند.

نقاشى هاى او در واقع کانسپچوال آرت هایى هستند که جداى از معناى درونى شان، فرم هاى مفهوم برانگیز دارند.

آثار علیخانزاده در گنجینه موزه ها و مجموعه هاى عمومی نظیر موزه هنرهای معاصر تهران، موزه لس آنجلس (لاکما)، موزه فرجام در دوبی و بنیاد هنری دِوی در هند نگهداری می‌شود.

"رفتن اما بازماندن" ساعت 16 چهارم بهمن آغاز به کار مى‌کند و تا ٢٣ بهمن ماه در گالرى اثر واقع درخیابان ایرانشهر، رو به روی خانه هنرمندان، شماره ١٦به روى دیوار خواهد بود.

گالرى اثر، یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ١١ تا ٢٠ و جمعه ها از ساعت ١٦ تا ٢٠ دایر است و شنبه ها تعطیل می‌باشد.

کد خبر 246719
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز