سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: گالری ساربان از روز جمعه ۴ بهمن ماه میزبان نمایشگاهی از نقاشی های غزاله اخوان به مدت ۱۰ روز می‌باشد.

به گزارش همشهری آنلاین، این نمایشگاه شامل 32 اثر است که 16 اثر با تکنیک آبرنگ و مرکب در ابعاد 45*55 و 60*80 سانتی متر خلق شده اند.

16 اثر دیگر با تکنیک اکرلیک روی گونی و بوم در ابعاد 40*40 و 100*120 سانتی متر خلق شده اند.

آثار این نمایشگاه در 2 بخش آبرنگ و مرکب که با موضوع معماری اردکان یزد می‌باشد به دلیل علاقه شخصی هنرمند به معماری های خاص ایران است و بیش از 90% نمایشگاه های غزاله اخوان با همین موضوع ارتباط داشته است و آثاری که با تکنیک آکرلیک خلق شده اند در ارتباط با موضوع طبیعت می‌باشد و زمان اجرای کلیه کارها از سال 88 تا زمستان 92 است.

غزاله اخوان متولد تهران و فوق لیسانس فلسفه و تاریخ از دانشگاه تهران است.

تحصیلات اولیه خود را در انستیتو سهیل (مدرسه ایتالیایی ها) در رشته ادبیات به پایان برد.

بارها حائز مقام نخست مسابقات هنری مدارس سطح استانی و کشوری در رشته سیاه قلم (1347-1351) شد و برنامه نویسی و نقاشی های برنامه کودکان تلویزیون را نیز به عهده داشت.

در سال 1351 در امتحان ورودی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران پذیرفته شد، لیکن به علت علاقه به رشته فلسفه و تاریخ، تحصیلات خود را همان رشته در دانشگاه تهران به پایان رساند و نقاشی اصلی ترین فعالیت اجتماعی او بعد از اتمام دانشگاه شد.

او با استفاده از مکتب های متفاوت در نقاشی به خصوص آبرنگ و اکریلیک به مدت هشت سال نیز روی نقاشی چینی کار کرد و دیپلم نقاشی چینی را دریافت کرد.

از دیگر فعالیت های هنری غزاله اخوان می‌توان به مدرس طراحی، نقاشی آبرنگ، اکرلیک و مداد رنگی، مدرس نقاشی چینی (مینیاتور، طبیعت، ذهنی)، طراح جلد کتاب، مدیر مسئول آموزشگاه تجسمی غزال، عضو موسسه موسسه های هنرهای تجسمی.

بیش از 20 نمایشگاه انفرادی و بیش از 50 نمایشگاه گروهی در ایران و کشورهایی چون: اسپانیا (مرکز هنرهای مادرید)، مکزیک، مونترال کانادا، استرالیا، سازمان ملل و ... اشاره کرد.

این نمایشگاه تا 14 بهمن ماه همه روزه به جز سه شنبه ها ادامه دارد.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این آثار به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 88504226 تماس بگیرند.

کد خبر 246599
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز