سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

گروه اقتصادی: 90 شهر کشور با مشکل تامین آب مواجه هستند و با گرم شدن دمای هوا مصرف آب افزایش می یابد و درصورت رشد مصرف بیش از میزان قابل قبول امکان تامین آب مورد نیاز شهر تهران نیست.

حسین نیاز آذری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر تهران در آستانه هفته صرفه جویی آب با اعلام این خبر افزود: مصرف آب تهران در حال حاضر 3 میلیون و 100 متر مکعب در روز است و در صورت افزایش دما و مصرف فراتر از توان امکان تامین آب مورد نیاز تهران نیست.

وی در زمینه تاثیر احداث سد طالقان بر کاهش مشکلات تامین آب تهران گفت: مصرف آب تهران معادل 15 استان کشور در روز است و اگرچه سد طالقان در کاهش مشکلات تامین آب تهران تاثیر داشته است ولی هنوز برخی امکانات از جمله خط لوله انتقال و تصفیه‌خانه لازم برای بهره برداری لازم از این سد عملی نشده است.

مجید نامجو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور نیز روز گذشته از بحرانی بودن شرایط تامین آب 90 شهر کشور خبرداد و گفت: از میان 1060 شهر کشور تعداد 90 شهر در معرض کمبود آب قرار دارند که از این میان ، 35 شهر باید مورد توجه و برنامه ریزی جدی قرار بگیرند.

وی افزود: یکی از برنامه های ستاد آبفا در سراسر کشور تکمیل مطالعات مربوط به تامین آب در شهرهای درمعرض بحران است بنابراین باید برای توسعه شبکه های آب 90 شهر در معرض کمبود آب اعتبارات کافی در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد.

نامجو در خصوص کمبود آب در شهر مشهد تاکید کرد: با توجه به بارندگی اخیر در استان خراسان رضوی، دو سد "کارده" و "طرقه" که منابع اصلی تامین آب شرب شهر مشهد هستند در وضعیت خوبی قرار گرفته اند ، ضمن اینکه حدود 100 قطعه چاه نیز اضافه شده که قطعا با ظرفیت های اضافه شده، تصور نمی رود که مشکل خاصی برای آب مشهد به وجود بیاید.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص زیان ده بودن شرکتهای آب و فاضلاب گفت:مردم تنها یک سوم قیمت تمام شده آب را می پردازند که این موضوع باعث وارد شدن ضرر و زیان به شرکت های آبفا می شود.

کد خبر 24670

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز