سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر سینما آزادی از نصب سیستم های جدید برای نمایش فیلم های جشنواره فیلم فجر در این سالن خبر داد.

سینما

به گزارش مهر، رضا سعیدی‌پور مدیر سینما آزادی که یکی از میزبانان اصلی جشنواره فیلم فجر است، گفت: با برنامه‌ریزی های انجام شده برای جشنواره فیلم فجر قرار است در سانس اول فقط فیلم‌های سه بعدی اکران کنیم.

همچنین در سه سالن فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران یا همان سودای سیمرغ و نگاه نو روی پرده می‌رود.

وی افزود: در دو سالن دیگر آثار مستند و فیلم‌های بخش بین الملل اکران می‌شوند.

هر پنج سالن ما مجهز به سیستم دیجیتال است و برای بخش حفاظتی هم سیستم هایی توسط موسسه سینماشهر نصب شده است تا فضای امنی برای نمایش فیلم ها به وجود بیاید.

سعیدی‌پور با اشاره به اینکه در حال برطرف کردن مشکل سرورها هستند تا تمامی فیلم ها با فرمت‌هایی که دارند بتوانند بدون مشکل نمایش داده شوند، بیان کرد: سال گذشته نسخه‌ای که از برخی فیلم‌ها ارائه می‌شد توسط سرورهای ما باز نمی‌شد اما امیدوارم امسال این مشکل پیش نیاید.

وی با اشاره به سانس‌های فوق العاده برای فیلم‌های ایرانی گفت: امسال نیز قطعا با توجه به آثاری که در جشنواره فجر حضور دارند، ما با سانس‌های فوق العاده روبرو می‌شویم.

آخرین سانس نمایش فیلم‌ها در فجر 22:30 است و از ساعت 12 شب و یا 12:30 سانس های فوق العاده آغاز می‌شود.

مدیر سینما آزادی با تاکید به این موضوع که باید به فکر گیشه سینماها در ایام نزدیک به جشنواره فجر یا پس از آن بود، گفت: اصطلاحا ما به زمان اکران فعلی می‌گوییم «ته فیلم‌ها به نمایش درآمده است» یعنی تمامی فیلم های روی پرده اکران خود را تمام کرده اند ولی چون نزدیک به برگزاری جشنواره هستیم هیچ فیلم دیگری اکران نمی‌شود.

به همین دلیل گیشه خیلی خوبی نخواهیم داشت. از طرف دیگر هم بعد از جشنواره فیلم هایی که روی پرده می‌روند نمی‌توانند گیشه خوبی داشته باشند.

امیدوارم امسال بعد از برگزاری این رویداد سینمایی، مسئولان به سراغ فیلم های پرمخاطب و جدید جشنواره بروند و آنها را از 23 بهمن ماه اکران کنند.

وی افزود: البته با آغاز اکران فیلم «معراجی ها» می‌توان به گیشه امیدوار بود و باید درباره فیلم‌های دیگر هم همین برنامه ریزی را انجام دهیم.

در سال‌های گذشته اکران فیلم های پر مخاطب جشنواره در این زمان باعث شد که ما با استقبال خوبی روبرو شویم.

سعیدی پور همچنین درباره فروش فیلم‌های روی پرده عنوان کرد: در اکران فعلی «سر به مهر» بالاترین فروش را داشت و پس از آن «جیب بر خیابان جنوبی» به گیشه مناسبی دست یافت.

البته برای «پنجشنبه آخر ماه» هم تبلیغات خوبی انجام شده است و امیدوارم گیشه خوبی داشته باشد.

کد خبر 246614
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز