سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۵
۰ نفر

در فاصله ۱۰روز تا آغاز جشنواره سی و دوم، اسامی فیلم‌های حاضر در بخش تازه نوعی تجربه اعلام و فهرست فیلم‌های ایرانی این دوره کامل شد.

گرچه هنوز خبری از فیلم‌های حاضر در بخش‌های بین‌الملل منتشر نشده و علاقه‌مندان سینمای روز جهان باید چند روز دیگر منتظر رونمایی از فیلم‌های خارجی باشند. امروز در کنار معرفی 12فیلم بخش نوعی تجربه (که به‌شدت یادآور بخش نوعی نگاه Un Certain Regard جشنواره کن است) فیلم‌های مهم این بخش را مرور می‌کنیم.

«دربست آزادی» مهرشاد کارخانی در تهران فیلمبرداری شده و سحر قریشی، حسام شجاعی، کرامت رودساز، سروش صحت و رضا ناجی و لادن دختر علی پروین در آن ایفای نقش کرده‌اند. «دو ساعت بعد مهرآباد» نخستین فیلم علیرضا فرید و داستان کسی است که همسرش را در سقوط هواپیما از دست داده است. اندیشه فولادوند، حدیثه تهرانی، محسن حسینی، رابعه مدنی و... در این فیلم بازی کرده‌اند. «روایت ناپدید شدن مریم» محمدرضا لطفی فیلمی است در ژانر وحشت و ماجرای مستندسازی را روایت می‌کند که در پی حادثه‌ای در جاده‌ای دورافتاده به کما می‌رود و همسرش ناپدید می‌شود... نکته جالب فیلم بازی افشین یداللهی ترانه‌سرا و روانپزشک سرشناس در نقش روانپزشک است.

«بازگشت» علی قوی‌تن در کویری میان دامغان و طبس و تهران مقابل دوربین رفته و داستان مردی است که همراه یک دختر برای رسیدن به حقیقت به دل طبیعت می‌زند. علی قوی‌تن، شهرزاد بختیاری و محمدجواد سلطانی بازیگران این فیلم هستند. «بیداری برای 3روز» نخستین فیلم بلند مسعود امینی تیرانی است که با حضور پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی در مدت 3روز بدون قطع دوربین فیلمبرداری شده است‌ و «دختر... مادر... دختر...» پناه‌برخدا رضایی اپیزود دوم از یک سه‌گانه است که در گندمزارهای پاییزی می‌گذرد. احمدرضا احمدی اشعاری برای فیلم تازه رضایی سروده که با صدای خود او روایت می‌شود. فرزاد موتمن که بیرون ماندن فیلم تازه خود را از بخش‌های اصلی جشنواره امسال نوعی بدسلیقگی دانسته بود حالا «سایه‌روشن» را در بخش نوعی تجربه می‌بیند. فیلم داستان مردی میانسال است که دچار فراموشی شده و زنی به او کمک می‌کند حافظه‌اش را به‌دست آورد. محمدرضا فروتن، شقایق فراهانی، الهه استیری و سونیا اسپهروم در این تریلر عاشقانه بازی کرده‌اند. «سرزمین رها» فرهاد مهرانفر داستان سفر خیالی یک پدر با دخترش را روایت می‌کند و براساس داستان واقعی زندگی امیر بدرطالعی ساخته شده است. رها دختر 9ساله مرحوم بدرطالعی که مبتلا به سندروم دان است، در این فیلم نقش خودش را ایفا می‌کند.

«سیاوشان» محمدعلی سجادی داستان جوانی است که در گریز از دست پدر و عمویش، به دفتر استاد دختر عمویش مونس پناه می‌برد و... .«شب بیرون» کاوه سجادی حسینی داستان 3جوان است که در یکی از شب‌های تهران از شمال تا جنوب شهر را زیر پا می‌گذارند. سهیلا گلستانی، حسام محمودی فرید، هوتن شکیبا، باران کوثری، هومن سیدی و... بازیگران این فیلم هستند. در نهایت نوبت می‌رسد به «ماهی و گربه» شهرام مکری که پیش از نمایش در تهران بسیاری از جشنواره‌ها را درنوردیده و حسابی تحسین شده است. فیلم درباره گروهی است که هر سال در حوالی دریای مازندران در یک منطقه خلوت اردو می‌زنند. یک گروه از این افراد مجبور می‌شوند برای کمک به 3مرد گمشده در جاده منتهی به اردوگاه بروند... .

فیلم‌های بخش نوعی تجربه

1.بازگشت علی قوی‌تن
2.بیداری برای 3روز مسعود امینی تیرانی
3.جینگو (روایت معلق) تورج اصلانی
4.دختر... مادر... دختر...، پناه‌برخدا رضایی
5.دربست آزادی مهرشاد کارخانی
6. 2ساعت بعد مهرآباد علیرضا فرید
7.روایت ناپدید شدن مریم محمدرضا لطفی
8.سایه روشن فرزاد موتمن
9.سرزمین رها فرهاد مهرانفر
10.سیاوشان محمدعلی سجادی
11.شب بیرون کاوه سجادی حسینی
12.ماهی و گربه شهرام مکری

کد خبر 246561

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز