همشهری آنلاین: یک متخصص تغذیه گفت: مصرف غلات سبوس‌دار در رژیم غذایی از بروز سرطان‌های دستگاه گوارش پیشگیری می‌کند.

غلات سبوس‌دار از بروز سرطان‌های دستگاه گوارش جلوگیری می‌کنند

به گزارش ایسنا، دکتر آزاده نجارزاده اظهار کرد: ما در حال حاضر در حال گذار تغذیه‌ای هستیم. به عبارت دیگر علاوه بر کمبود مواد مغذی در برخی استانهای کشور از طرف دیگر شاهد مشکلات ناشی از اضافه دریافت انرژی در شهرها و روستاها هستیم که این مهم در نتیجه زندگی ماشینی و کم تحرکی افراد به وجود می‌آید.

وی با بیان این که الگوی تغذیه‌ای ما الگوی غلطی است، عنوان کرد: مواد غذایی باید علاوه بر مغذی بودن حالت تعادل داشته باشد.

این متخصص تغذیه با تاکید بر مصرف غلات سبوس‌دار در رژیم غذایی گفت: مصرف این گروه مواد غذایی از بروز سرطان‌های دستگاه گوارش پیشگیری می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر مصرف سبزی‌جات گفت: هر فرد باید روزانه 3 تا 5 واحد سبزی‌جات مصرف کند و هر واحد سبزی‌جات معادل یک لیوان است.

نجارزاده با بیان اینکه یک سوم سرطان‌ها با رژیم غذایی مناسب و فعالیت فیزیکی قابل پیشگیری هستند، تصریح کرد: در سرطان‌ها مثلث کنترل وزن، رژیم غذایی مناسب و فعالیت فیزیکی موجب پیشگیری از بروز سرطان می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان با اشاره به افزایش شیوع سرطان در کشور گفت: افراد باید دقت لازم را داشته باشند که با رژیم غذایی مناسب و فعالیت فیزیکی می‌توان از یک سوم سرطان‌ها پیشگیری کرد.

کد خبر 246389
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز