همشهری آنلاین: مهدی سنایی سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه طی مراسمی رسمی، استوارنامه خود را به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تقدیم کرد.

به گزارش مهر، در این مراسم که با تشریفات ویژه گارد ویژه ریاست جمهوری در کاخ کرملین برگزار شد، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه و یوری اوشاکوف مشاور رئیس جمهور روسیه در امور بین‌الملل و جمعی از سفرای خارجی حضور داشتند.

رئیس جمهور فدراسیون روسیه در آیین تحویل گرفتن استوارنامه سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران، خطاب به سنایی اظهار داشت: دوره جدیدی در روابط دو کشور آغاز شده است و امیدواریم غرب به تعهداتش در توافق هسته‌ای با ایران عمل کند و این توافق بر روی کاغذ نماند.

پوتین اجرای طرح همکاری‌های مشترک میان ایران و گروه 1+5 را خواستار شد و تصریح کرد: اجرای این طرح شرایطی را برای حل‌وفصل کامل مسئله هسته‌ای ایران به وجود می‌آورد که ضامن حقوق ایران برای برخورداری از توانایی‌های هسته‌ای مسالمت‌آمیز تحت نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهد بود.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه روابط میان ایران و روسیه به سطح جدیدی ارتقا می‌یابد، خاطرنشان کرد: با آقای حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و اعضای دولت ایران مذاکرات ثمربخشی پیرامون ادامه همکاری‌های دوجانبه، اوضاع سوریه و افغانستان و برنامه‌های هسته‌ای ایران داشتیم.

پوتین گفت: پتانسیل‌های روابط روسیه و ایران دارای منفعت بسیار زیادی است که تا کنون به صورت کامل مورد استفاده قرار نگرفته است.

کد خبر 246167
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز