همشهری آنلاین: نوری مالکی، نخست وزیر عراق اتخاذ موضع قوی بین‌المللی را علیه کشورهای حمایت کننده از شبه نظامیان القاعده خواستار شده است.

نوری مالکی روز چهارشنبه (۲۵ دی) اقدام جهانی را علیه کشورهایی که از شبه نظامیان فعال علیه دولت عراق حمایت می‌کنند، خواستار شد .

نخست وزیر عراق همچنین خاطر نشان کرد: « بغداد برای دفاع از دنیا، بشریت و عدالت مبارزه می‌کند.»

مالکی این سخنان را درپی موج جدید خشونت‌ها علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی در سراسر عراق که ده‌ها کشته به جا گذاشته است، بیان کرد.

نخست وزیر عراق گفت: « سکوت در برابر این وضعیت، به معنای ایجاد اهریمن‌هایی است که می‌توانند امنیت منطقه و دنیا را برهم بزنند.» مالکی افزود: مبارزه طولانی و ادامه دار خواهد بود.»

به گفته مقام‌های رسمی عراق، در سری بمب گذاری‌های که چهارشنبه 92/10/25 در سراسر عراق روی داد، حدود ۶۰ نفر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در مرگبارترین این حملات، در پی انفجار بمب در روستای «شاتوب» در نزدیکی بعقوبه در شمال عراق دستکم ۱۸ نفر کشته شدند. بنابر گزارش‌ها،به علت وقوع چند انفجار در سراسر بغداد نیز دستکم ۳۴ نفر کشته و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند.

در انفجار بمبی که در شهر موصل روی داد نیز دستکم شش سرباز کشته شدند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را به عهده نگرفته است اما مقام‌های عراقی می‌گویند مظنونان اصلی این حملات شبه‌نظامیان وابسته به القاعده هستند.

این حوادث از ابتدای سال جاری میلادی جدیدترین حملات در سراسر عراق به شمار می‌رود که ده‌ها کشته به جا گذاشته است.

وزارت کشور عراق اعلام کرده است شبه‌نظامیان یک جنگ نامحدود را بر ضد عراق آغاز کرده‌اند چرا که می‌خواهند این کشور را به هرج و مرج بکشانند.

کد خبر 246114
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز