سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس مرکز تحقیقات جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماری تعریق بیش از حد کف دست با روش‌های کم تهاجمی و بدون هیچ عارضه‌ای در این دانشگاه درمان می‌شود.

بیماری تعریق کف دست در مشهد درمان می‌شود

به گزارش ایرنا دکتر "حسن راوری" گفت: موارد خفیف بیماری تعریق کف دست با داروهای موضعی و خوراکی قابل کنترل است اما موارد شدید به درمان‌های دارویی پاسخ نمی‌دهد و باید جراحی شود.

این فوق تخصص جراحی عروق اظهار داشت: جراحی‌های کم تهاجمی تعریق متوسط و شدید کف دست از سال 1382 در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در حال انجام است.

وی با بیان این که تعریق کف دست به علل مختلف بروز می‌کند، افزود: گاهی این عارضه به حدی شدید است که فعالیت عادی فرد را مختل کرده و در افرادی که با وسایل برقی سر و کار دارند، خطرآفرین نیز می‌باشد.

راوری با اشاره به نوع توارثی تعریق کف دست، گفت: اگر علل پاتولوژیک مانند اختلال هورمونی و پرکاری تیروئید وجود نداشته باشد، نوع ارثی تعریق کف دست مطرح می‌شود که در استان‌های خراسان، کرمان و یزد شایع می‌باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: نوع توارثی تعریق کف دست از کودکی شروع شده، در دوران بلوغ شدت یافته و در جوانی با استرس‌های این دوران به اوج خود می‌رسد.

وی گفت: این بیماری در برخی مواقع به قدری شدت می‌یابد که هنگام استرس قطرات عرق از دست می‌چکد یا کاغذ زیر دست بیمار به طورکامل خیس می‌شود. 

کد خبر 245868
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز