سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایش «هملت» به کارگردانی مسعود طیبی که در فضایی مدرن و امروزی روایت می‌شود، از اول بهمن‌ماه در تالار «مولوی» اجرا می‌شود.

نمایشنامه

به گزارش ایسنا، مسعود طیبی درباره اجرای نمایش «هملت» که پیش از این آن را پاییز امسال در کارگاه نمایش «باران» به صحنه برده بود، گفت: از حدود 10 سال پیش ایده اجرای متفاوت از «هملت» برای من شکل گرفت.

در آن زمان دوست داشتم که «هملت» را براساس فیلم «ماتریکس» اجرا کنم چرا که فکر می‌کنم هر دو اثر به دنبال یک مفهوم هستند و در واقع آن مفهوم چیستی انسان است، اما در آن زمان این ایده به نتیجه نرسید و تنها در حد تمرین باقی ماند.

او ادامه داد: همیشه علاقه‌مند بودم که «هملت» را در فضایی مدرن اجرا کنم که این اتفاق در این اجرا برایمان افتاد.

این نمایش شامل 12 اپیزود تک‌گویی است که در سه وجه «زنانه هملت»، «تردید هملت» و «غرور و تعصب هملت» روایت می‌شود.

طیبی درباره فضای اجرایی این نمایش گفت: فضای اجرای ما از «هملت» در یک خانه امروزی در تهران همراه با وسایلی مثل لپ‌تاپ، آشپزخانه اُپن و ... می‌گذرد.

نمایش با یک فضای رئالیستی آغاز می‌شود و کم‌کم این خانه به یک قبرستان تبدیل می‌شود و از فضای رئالیستی دور می‌شود.

نمایش «هملت» به کارگردانی مسعود طیبی که پیش از این آبان و آذر امسال در کارگاه نمایش باران به صحنه رفت، قرار است از اول بهمن‌ماه در سالن کوچک تالار مولوی، ساعت 18 اجرا شود.

مهتاب باجلان، صالح لواسانی و رامین یحیی‌زاده سه بازیگر نمایش «هملت» هستند.

همچنین یاور آزاد (دستیار کارگردان)، محمدصادق شریفی (مدیر تولید)، سعید حسنلو (طراح صحنه) و بتثابه نعیمایی (طراح گریم) و مسعود طیبی (دراماتورژ) در این کار هستند.

کد خبر 245857
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز