گروه حوادث: پلیس در تعقیب مرد بنگاه داری است که به بهانه رهن خانه میلیون‌ها تومان به جیب زد و فراری شد.

خرداد‌ماه سال‌جاری دبیر بازنشسته‌ای به کلانتری 103گاندی رفت و مأموران را در جریان یک کلاهبرداری 20میلیون تومانی قرار داد. وی در توضیح ماجرا گفت:چند وقت قبل به‌دنبال خانه‌ای برای رهن بودم که چشمم به آگهی آپارتمانی در محدوده سیدخندان افتاد. با شماره مورد نظر تماس گرفتم، مردی پاسخ داد و خود را مهدوی معرفی کرد. او بنگاه دار بود و از من خواست تا به دفتراو در منطقه قلهک بروم تا همراه یکدیگر برای بازدید خانه برویم.

وی ادامه داد: فردای آن روز به بنگاه رفتم و همراه آقای مهدوی راهی آپارتمان مورد نظر شدیم. در آنجا زن و مرد جوانی بودند که وسایل خانه‌شان را جمع کرده و داخل کارتن گذاشته بودند. ظاهر ماجرا نشان می‌داد که آنها قصد اسباب کشی دارند. مرد بنگاه دار مدعی شد که درصورت پرداخت پول به مستأجر قبلی، آنها به‌زودی اسباب کشی خواهند کرد.

مالباخته افزود: بعد از آن برای تنظیم قرارداد به بنگاه رفتیم، مرد بنگاه دار مدعی شد که آپارتمان متعلق به‌خودش است. به همین‌خاطر بعد از نوشتن قرارداد مبلغ 20میلیون تومان به‌عنوان پیش پرداخت در اختیار وی قرار دادم و قرار شد تا چند روز دیگر پس از اسباب کشی مستأجر قبلی و گرفتن کلید مابقی پول رهن را بپردازم. اما این پایان ماجرا نبود؛ چون چند روز بعد هرچه با موبایل مهدوی تماس گرفتم خاموش بود برای همین راهی بنگاه شدم و ناباورانه با در بسته و تعطیلی آنجا مواجه شدم.

بعد از آن به آپارتمان مورد نظر رفتم و آنجا متوجه شدم که مالک آپارتمان شخص دیگری است و مرد بنگاه‌دار خانه را برای مدتی کوتاه با شرایط اجاره ماهانه بالا کرایه کرده بود. آنجا بود که پی بردم در دام یک کلاهبردار گرفتار شده‌ام چرا که وی چک 20میلیون تومانی را که در اختیارش قرار داده بودم در همان تاریخ مورد نظر وصول کرده و فراری شده بود. از سوی دیگر همزمان با من چند مستأجر دیگر به آن آپارتمان رفته بودند که بررسی‌ها نشان می‌داد آنها نیز مانند من فریب کلاهبردار را خورده بودند.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران اعلام کرد: با توجه به شناسایی تصویر متهم در زمان مراجعه به بانک برای وصول چک‌های مالباختگان پرونده و متواری بودن وی، قاضی پرونده مجوز انتشار عکس این کلاهبردار را صادر کرده است. از کسانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی درخصوص مخفیگاه یا محل‌های تردد وی دارند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 21865610در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

کد خبر 245800
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز