مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

گروه شهری: معاون سازمان مهندسی و برنامه‌ریزی شهر تهران از تصمیم این سازمان برای مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای 110 پل سواره‌رو خبرداد.

فریدون رضایی  معاون مهندسی و برنامه ریزی این سازمان در گفت و گو با همشهری به زلزله‌خیزبودن کلان شهر تهران و ضرورت عملکرد مطلوب شریان های حیاتی به هنگام وقوع زلزله احتمالی اشاره کرد و گفت:  هدف از مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل ها، بهبود سطح عملکرد آنها  در مواقع بحران و تداوم عبور و مرور به ویژه در بحت امدادرسانی است.

به گفته وی، اگرچه مطالعات آسیب پذیری و بهسازی لرزه ای 110 پل سواره رو،  از سال 1381 در شهرداری توسط بیش از 10 مشاور آغاز شد ولی علیرغم گذشت این زمان طولانی، پروژه همچنان در مرحله مطالعات باقی ماند و عملا طرحی برای اجرای مقاوم سازی ارایه نشد.

وی البته علل اصلی تاخیر در اجرای این پروژه  را نوپا بودن بحث مقاوم‌سازی در کشور و نبود سابقه مکفی حرفه ای در بین مشاوران و پیمانکاران داخلی  در این زمینه دانست و با اشاره به مطالعات و تلاش های انجام شده در این زمینه گفت: در گام نخست، این طرح با استفاده از پیمانکار و مشاورخارجی و با همکاری شرکت های داخلی بر روی چند پل نسل اول اجرا خواهد شد تا پس از بررسی نتایج طرح ، زمینه برای اجرا بر روی 110 پل از مجموع 200 پل موجود در تهران  با استفاده از دانش و تجارب داخلی  فراهم شود.

معاون سازمان مهندسی و برنامه ریزی  عمران شهر تهران همچنین گفت:هدف، تسریع در انجام کار و ایجاد سرعت اولیه مناسب و برخورداری از دانش روز دنیا و کاهش هزینه هاست و پیرو فراخون بین المللی که سال گذشته انجام شد، مقاوم سازی 6 پل نسل اول شامل  پل نصر( گیشا) سید خندان، همت چمران، همت-شیخ فضل‌الله، بعثت-  فدائیان اسلام و پل آزمایش به صورت پایلوت در دستور کار قرار گرفت و طرح با استقبال مشاورین و پیمانکاران معتبر خارجی ( فرانسوی، انگلیسی، آلمانی و نیوزلندی) مواجه شد.

رضایی اعتبار اولیه پروژه را حدود 7 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر مشاور مدیریت طرح انتخاب شده و عملیات اجرایی طرح نیز از نیمه دوم امسال آغاز و انجام  آن از زمان اجرا حدود 12 ماه  طول خواهد کشید.

کد خبر 24580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز