یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

گروه حوادث: زن خشمگین که بعد از قتل همسرش یک روز با جسد او زندگی کرده بود با بخشش فرزندانش از مجازات اعدام رهایی یافت.

این زن در بازجویی‌ها اعتراف کرد که به‌خاطر اعتیاد همسرش دست به جنایت زده‌است. صبح 24مهرماه امسال مأموران کلانتری148 انقلاب در جریان مرگ مرموز مرد 60ساله‌ای در خانه‌اش قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. کارآگاهان بعد از اینکه در محل حادثه حاضر شدند به تحقیق از همسر قربانی که ماجرای مرگ را به اورژانس و پلیس اطلاع داده بود پرداختند. وی به مأموران گفت: همسرم سینا مهماندار هواپیما بود و مدتی قبل بازنشست شد. بعد از بازنشستگی بیشتر اوقات در خانه بود و در کارهای خانه به من کمک می‌کرد. وی افزود: امروز صبح مثل همیشه از خواب بیدار شدم و صبحانه را آماده کردم.

بعد سراغ همسرم که خواب بود رفتم اما هرچه صدایش کردم جواب نداد. همانجا بود که متوجه شدم نفس نمی‌کشد خیلی ترسیدم برای همین با اورژانس تماس گرفتم.اظهارات این زن کافی بود تا مأموران گزارش این مرگ اسرارآمیز را به قاضی جمشیدی بازپرس ویژه قتل مخابره کنند. با توجه به اینکه قربانی سابقه هیچ‌گونه بیماری نداشت و مرگش مشکوک بود، قاضی دستور انتقال جسد وی برای تعیین علت مرگ را به پزشکی قانونی صادر کرد. مسئولان پزشکی قانونی بعد از گذشت 3‌ماه اعلام کردند که قربانی بر اثر خفگی (فشار بر عناصر حیاتی گردن) به کام مرگ رفته است.

با اعلام این نظریه، پرونده جنایت پیش روی قاضی گشوده شد. نخستین مظنون کسی جز همسر قربانی نبود که قاضی دستور دستگیری وی را صادر کرد. این زن در بازجویی‌های اولیه خود را بی‌گناه دانست اما در ادامه به جنایت اعتراف کرد. وی گفت: مدتی بود که شوهرم در دام اعتیاد گرفتار شده بود. خیلی سعی کردم تا او اعتیادش را ترک کند اما موفق نشدم.از کارهای او خسته شده بودم تا اینکه تصمیم به کشتن او گرفتم. روز حادثه همسرم بعد از اینکه مواد مصرف کرد به اتاق رفت تا بخوابد.

در آن لحظه به سراغش رفتم و با بالشت او را خفه کردم. آن شب را در کنار جسد او گذراندم و صبح موضوع را به اورژانس اطلاع دادم و مدعی شدم که از خواب بیدار نشده است. این زن بعد از اعتراف به قتل شوهرش در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت تا اینکه چند روز پیش فرزندان مقتول (اولیای دم) به شعبه سوم دادسرای جنایی تهران رفتند و از مجازات مادر خود گذشتند. بدین‌ترتیب با بخشش اولیای دم، زن جنایتکار از قصاص رهایی یافت و به‌زودی در دادگاه کیفری از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه خواهد شد.

کد خبر 245670
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز