همشهری آنلاین: رییس پژوهشکده زلزله شناسی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی، وقوع پس‌زلزله‌ها پس از زمین لرزه ساعت 17 و 59 دقیقه را امری طبیعی خواند

وی اظهار داشت: "مردم تهران نباید نگران این پس‌لرزه‌ها باشند چرا که کانون زلزله بسیار دورتر از تهران است."

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی زارع با بیان این که این زلزله در جنوب و جنوب غربی قم رخ داده است، افزود: "به دلیل آنکه این زلزله در عمقی بیش از بیست کیلومتر رخ داده،‌ در پهنه‌ی گسترده‌ای از شهرهای مرکزی کشور همچون کاشان،‌ تفرش، کرج و تهران و گرمسار احساس شده است."

در پی وقوع زمین لرزه در جنوب استان قم، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر از اعزام تیم های ارزیابی میزان خسارت احتمالی به منطقه زلزله زده خبر داد.

دکتر علیرضا پرند معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در خصوص زمین لرزه‌ عصر امروز دوشنبه 28 خرداد گفت: "در حال حاضر تمام تیم‌های امداد و نجات در حالت آماده‌باش قرار دارند،‌ بطوریکه تیم‌های امداد از استان قم جهت بررسی و ارزیابی میزان خسارات احتمالی به روستای «دهک» و جنوب استان قم اعزام شدند."

وی افزود: احتمال وجود خسارت در استان مرکزی و جنوب استان قم وجود دارد.

به گفته بهزاد پورمحمد، دبیر ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه استان مازندران، این زمین‌لرزه در استانهای تهران، قم و شهرهای کرج و شهرهای شمالی مازندران نیز احساس شده است.

 آماده‌باش نیروی انتظامی تهران بزرگ

به دنبال وقوع زلزله نیروی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد که تمامی نیروها در بوستان‌ها و پارک‌ها در حال آماده‌باش به سر می‌برند.

به گزارش ایسنا، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت اعلام کرد با استفاده از تمامی نیروهای خود در اماکن،‌ بوستانها و پارکهایی که احتمال تجمع و حضور مردم در آنجا وجود دارد، به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

براساس این گزارش مردم در صورت بروز هر گونه مشکلی با توجه به افزایش تعداد گشتی‌ها و آماده‌باش تمامی نیروها مشکلات خود را به ماموران حاضر اعلام کنند.

گزارش دیگر

سازمان زمین شناسی آمریکا (USGS) ساعت وقوع این زلزله را ‌5 و ‌59 دقیقه و ‌54 ثانیه و مختصات کانون آن را 478/34 درجه عرض شمالی و 83/50 درجه طول شرقی و عمق آن را 10 کیلومتر از سطح زمین اعلام کرد.

بر این اساس زمین لرزه در ‌22 کیلومتری جنوب و جنوب غربی قم، ‌88 کیلومتری شمال غربی کاشان و ‌114 کیلومتری شرق و شمال شرقی اراک و ‌143 کیلومتری جنوب و جنوب غرب تهران به وقوع پیوسته است.

این سایت سازمان بزرگی زلزله را 5.6 ریشتر گزارش کرده است.

کد خبر 24555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز