همشهری آنلاین: مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با قدردانی از نقش «برجسته» کویت اعلام کرد که باید در ژنو ۲ تحول واقعی در خصوص سوریه صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا قبل از سفر خود به کشورهای حوزه خلیج فارس که روز دوشنبه آغاز می‌شود، از نقش برجسته کویت در تحکیم روابط میان اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کویت ریاست دوره‌ای شورای همکاری خلیج (فارس) را بر عهده دارد و این کشور نقش مهمی را در تحکیم روابط این کشورها با اتحادیه اروپا ایفا می‌کند، من درصدد هستم تا در دیدار با مسئولان کویتی روابط میان اتحادیه اروپا با دولت کویت را مورد بررسی قرار دهم.

اشتون افزود: اتحادیه اروپا و کویت به این امر تمایل دارند که ائتلاف مخالفان سوریه به عنوان نماینده گروه‌های دموکرات در سوریه به شمار آید و مانعی برای حمایت از گروه‌های تندرو باشد و دو طرف در تحقق هدف تحول واقعی در سوریه از طریق نشست ژنو 2 مشارکت خواهند داشت.

وی عنوان داشت: اتحادیه اروپا با کمک‌های خود به مردم سوریه که بالغ بر دو میلیارد یورو است، بزرگترین حامی مالی مردم سوریه به شمار می‌آید.

در همین حال، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا تصریح کرد که این اتحادیه کاملا از صلح در خاورمیانه و تلاش‌های جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا جهت پیشبرد مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت می‌کند.

وی همچنین اظهار کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین و محمود عباس، رئیس این تشکیلات در شرایط کنونی نیاز شدیدی به حمایت مالی و سیاسی دارند.

کاترین اشتون همچنین خاطرنشان کرد: کویت عملا اجرای تعهدات خود را برای کمک‌رسانی به مردم سوریه ثابت کرده است.

کد خبر 245462
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز