معاون هنری وزیر ارشاد برای گرما‌بخشیدن به ۳ جشنواره تحت مدیریت خود یکی از سردترین روزهای زمستان ۹۲ را برگزید و در چند ساعت ۳ مدیر تازه معرفی کرد.

 انتصاب ۳ مدیر کل در یک روز!


به گزارش همشهری، عجیب‌ترین تصمیم علی مرادخانی را بی‌تردید می‌توان معرفی مدیرکل هنرهای نمایشی در فاصله یک هفته تا آغاز جشنواره تئاتر فجر دانست؛ اتفاقی که بسیاری از کارشناسان معتقد بودند حداقل تا پایان جشنواره نمی‌افتد و قادر آشنا پس از به‌سامان رساندن دوره سی‌و‌دوم جای خود را به یکی از مدیران مورد اعتماد مرادخانی می‌دهد. نکته جالب اما سوابق مدیرکل جدید هنرهای نمایشی است.

حسین طاهری که با حکم وزیر ارشاد عهده‌دار سمت مدیرکلی هنرهای نمایشی معاونت هنری شده است، در سوابق و کارنامه حرفه‌ای خود فعالیت در تمام حوزه‌ها را دارد جز تئاتر! به‌نظر می‌رسد معاون هنری علی جنتی برای عقب‌نماندن از قافله به‌کارگیری مدیران تئاتری در سینما و برعکس، فردی را برای پذیرفتن مسئولیت اداره کل هنرهای نمایشی به وزیر معرفی کرده است که بیشتر در حوزه تلویزیون فعال بوده و عضو اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران هم هست.

به این ترتیب، مرادخانی با آوردن یک فرد سینمایی و تلویزیونی به مجموعه تحت مدیریت خود به نوعی پاسخ انتصاب‌های تئاتری رئیس سازمان سینمایی را داده است. با آمدن طاهری به اداره کل هنرهای نمایشی، راه برای حضور تمام‌وقت قادر آشنا مدیرکل سابق در ستاد جشنواره تئاتر فجر و پذیرفتن سمت دبیری جشنواره سی و دوم هموار می‌شود و شاید در این فرصت اندک باقیمانده کمی از نارضایتی‌های اهالی تئاتر از دبیر جوان کاسته و جشنواره در کمال آرامش برگزار شود.

تغییر دیگر در بدنه معاونت هنری وزارت ارشاد انتصاب پیروز ارجمند به سمت مدیر دفتر موسیقی است که آن هم حوالی ظهر دیروز عملی شد. ارجمند که پیش‌تر مدیرکل مرکز موسیقی حوزه هنری بود، درباره حضور خود در بدنه وزارت ارشاد به مهر گفت: امروز (دیروز) در مراسم معارفه، حکم مدیریت دفتر موسیقی ارشاد با امضای وزیر محترم در دفتر آقای مرادخانی به من تحویل شد. برنامه‌ای که من خدمت ایشان ارائه دادم، حاصل صدها ساعت کار کارشناسی بود.

اداره کل تجسمی معاونت هنری وزارت ارشاد هم سرانجام مدیر تازه خود را شناخت و جنتی با صدور حکمی مجید ملانوروزی را به مدیرکلی هنرهای تجسمی منصوب کرد. افزایش فعالیت هنرمندان تجسمی و بهره‌گیری از آن در دیپلماسی فرهنگی در عرصه بین‌الملل ازجمله وظایف ملانوروزی در سمت تازه ذکر شده است. وی مدرک کارشناسی ارشد نقاشی را از دانشکده هنرهای زیبا گرفته و در آموزش و پرورش، جهاد دانشگاهی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سازمان منطقه آزاد کیش و... سابقه فعالیت دارد.

کد خبر 245115

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز