همشهری آنلاین: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری دومین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس‌جمهور طی هفته آینده خبر داد و گفت: این جلسه به معضل آلودگی هوای کلانشهرها اختصاص دارد.

به گزارش مهر، معصومه ابتکار سه‌شنبه در حاشیه نشست با دانشجویان دانشگاه محیط زیست کشور در کرج درباره طرح انتقال آب تهران به کرج با بیان اینکه تصمیمات جدیدی در ارتباط با این موضوع گرفته نشده است، گفت: بررسی‌ها و مطالعات زیست‌محیطی در حال انجام است اما تصمیم جدیدی گرفته نشده و تصمیم درباره ادامه یا توقف طرح منوط به مطالعات زیست‌محیطی است.

وی افزود: انجام مطالعات گردشگری نیز در این مورد پیش‌بینی شده است که با تکمیل مطالعات، این طرح می‌تواند به عنوان پروژه زیست‌محیطی - گردشگری توأمان مطرح باشد.

ابتکار در پاسخ به تصمیمات این سازمان درباره وضعیت آلودگی هوا گفت: اگر سویئچ روشن خاموش آلودگی هوا دست ما بود به طور کلی  آن را خاموش می کردیم. این کار به برنامه‌ریزی جامع بین‌بخشی نیاز دارد و ما از ابتدای کار برنامه کاهش آلودگی هوا در شهرها را با ساز و کار مدیریتی و اجرایی قوی، بازسازی و احیا کرده‌ایم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: هفته آینده نیز دومین نشست شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود که به معضل آلودگی هوای کلانشهرها اختصاص دارد. در این نشست هر یک از بخش‌های مسئول تکالیف و مسئولیت‌های خود را در قابل برنامه‌های زمان‌بندی شده ارائه خواهند داد.

وی آلودگی‌های ناشی از سوخت و احتراق، ترکیبات آروماتیک، بنزن، ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون، اکسیدهای گوگرد و ازت و ریزگردها را مهمترین عوامل آلوده‌کننده هوا اعلام کرد و یادآور شد: موضوع ریزگردها در جلسه‌ای جداگانه بررسی شده و برنامه و ساز و کار اقدام ملی در این مورد در حال تدوین و نهایی شدن است و در دومین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست گزارش جلسه قبل در مورد ریزگردها ارائه خواهد شد.

کد خبر 245040
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز