مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: به دنبال کشف بوزون هیگز در سال ۲۰۱۴، آماده سازی‌های برخورد دهنده بزرگ هادرون دنبال می‌شود تا این برخورد دهنده بزرگ اتمی از اوایل سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را آغاز کند

آغاز به کار مجدد سرن

به گزارش مهر، برخورد دهنده بزرگ هادرون برای آغاز فعالیت خود با انرژی زیاد آماده می‌شود و راه را برای اقدامات پس از کشف ذره هیگز باز می‌کند.

کار فیزیکدان‌ها برای به روزسازی برخورددهنده هادرون در سال 2014 صورت می‌گیرد و تاپایان سال این دستگاه با انرژی افزایش یافته از 8 تریلیون الکتروولت به 14 تریلیون الکتروولت فعالیت خود را آغاز می‌کند.

آزمایش‌های انجام شده در سرن که وجود بوزون هیگز را در ماه ژوئیه 2012 تأیید کرد به تکمیل شدن مدل استاندارد فیزیک انجامید، که نقشه‌ای از چگونگی تعامل نیروها و ذرات بنیادین با یکدیگر است.

درحالی که برخورد دهنده بزرگ هادرون برای انجام اصلاحات و به روز سازی‌ها خاموش شده است دانشمندان انتظار دارند که بتوانند کارهای خود را از اوایل سال 2015 فراتر از مدل استاندارد فیزیک به پیش ببرند.

آغاز به کار مجدد سرن

مسئله‌ای که احتمال حل معمای ماده تاریک، یافتن شواهدی از مفهوم کیهانی ابرتقارن و حتی کشف نشانه‌هایی از ابعاد پنهان که به توضیح راز گرانش، کمک می کند را باز خواهد کرد.

همچنین این احتمال وجود دارد که دانشمندان به نسخه‌های متفاوتی از بوزون هیگز ( ذره بنیادی ) دست یابند.

کد خبر 244771
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز