همشهری آنلاین: معاون وزیر بهداشت از کوتاه شدن مدت زمان تحویل و بررسی مدارک دانشجویان پزشکی خارج از کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سیدامیرمحسن ضیایی صبح امروز در نخستین همایش دانشجویان ایرانی خارج از کشور با بیان اینکه تمام رشته ها و مقاطع مورد نیاز حوزه سلامت راه اندازی شده است، گفت: ایران از نظر تجهیزات دارویی امکانات بسیار زیادی دارد و آماده همکاری با کشورهای همسایه است. ایران همچنین در منطقه از نظر شاخص های بهداشتی نخستین کشور قلمداد می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون 340 رشته محل پزشکی راه اندازی شده است، تاکید کرد: در رشته های پزشکی همچنان ظرفیت خالی وجود دارد و رشته های پزشکی آماده پذیرش دانشجوی هستند.

به گفته معاون وزیر بهداشت هم اکنون 17 هزار دانشجوی پزشکی در بخش دولتی داریم و روند افزایش دانشجویان به سمت تحصیلات تکمیلی، دندانپزشکی و داروسازی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: همچنین 4 درصد دانشجویان پزشکی را تحصیلات تکمیلی تشکیل می‌دهد و 13 هزار عضو هیات علمی در حال ارایه خدمات آموزشی و درمانی در کشور هستند.

ضیایی در ادامه با بیان اینکه هر سال 2200 نفر در بخش تخصصی پذیرش می‌شوند خاطرنشان کرد: همچنین 321 مقطع فوق تخصصی و فلوشیپ در حوزه بهداشت کشور فعال است.

وی همچنین از تحصیل 14 هزار دانشجوی علوم پزشکی در خارج از کشور یاد کرد و گفت: مدت زمان تحویل مدارک و بررسی تایید این مدارک دانشجویان به سه هفته کاهش یافته است و به زودی این روند الکترونیکی می‌شود.

کد خبر 244725

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز