گروه شهری: کار بررسی برنامه ۵ ساله دوم شهر تهران حدود ۲هفته است که در کمیسیون‌های مختلف شورای شهر در دست بررسی است.

اقبال شاکری

 یکی از مهم‌ترین موضوعات این برنامه درحوزه عمرانی، ایمن‌سازی‌ شهر تهران در برابر سیل است. در این‌باره رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: ایمن‌سازی‌ تهران در برابر خطر سیل، از مهم‌ترین مصوبات برنامه 5ساله دوم خواهد بود که در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت یکساله قابل ارزیابی خواهد بود.

برای این منظور علاوه بر مرمت و بازسازی کانال‌ها و انهار موجود پایتخت، احداث کانال، نهر و لوله‌گذاری به طول حدود 500کیلومتر در طول سال‌های 93تا 97 مورد نظر است.

اقبال شاکری ساماندهی و جمع‌آوری آب‌های سطحی را دارای اهمیت و فوریت بالایی دانست و گفت: اصلاح زباله‌گیرها و کارهای عقب‌مانده در حوزه ساماندهی قنوات پایتخت، در برنامه کاری آتی شهرداری نیز پیش‌بینی می‌شود.

بنابراین گزارش در سال‌های گذشته عمده معابر مربوط به رینگ بزرگراهی تهران احداث شده است اما به گفته شاکری هنوز فقر قابل توجهی در بخش معابر شریانی شرق و جنوب‌شرقی پایتخت وجود دارد که برای رفع آن، شهرداری پیشنهاد احداث بزرگراه‌های شهید شوشتری و تکمیل بزرگراه دولت‌آباد را مطرح کرده است که به‌احتمال قوی مصوب خواهد شد.

به‌گفته رئیس کمیته عمران شورای شهر رفع گره‌های کور ترافیکی و باز کردن معابر برای برقراری کامل اتصالات بزرگراهی، ماموریت همیشگی شهرداری‌هاست که متناسب با نیازهای ترافیکی روز و بنابر اولویت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کد خبر 244691

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز