گروه اجتماعی: دولت به منظور افزایش ضریب ایمنی کارت‌های شناسایی ملی، آنها را مشمول مقررات مربوط به چاپ شناسنامه‌ها قرار داد.

هیأت وزیران در موافقت با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت کشور تصویب کرد که موضوع چاپ و تحویل کارت‌های شناسایی ملی مشمول آیین‌نامه چاپ و تحویل شناسنامه مصوب سال 1379 شود.

پیش از این هیأت وزیران در سال 1379 با تصویب آیین‌نامه چاپ و تحویل شناسنامه، حدود وظایف و مسئولیت‌های هیات موضوع ماده 46 قانون محاسبات عمومی کشور، سازمان ثبت احوال کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و چاپخانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را در زمینه اقدامات مربوط به چاپ و تحویل اوراق شناسنامه، امحای ضایعات و تمهیدات امنیتی مربوط را مشخص کرده بود.

مصوبه هیأت وزیران در مورد کارت شناسایی ملی از سوی معاون اول رئیس جمهور جهت اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شد.

این در حالی است که رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: 93 میلیون نفر از مردم کشورمان تقاضای کارت شناسایی ملی دادند که برای بیش از 38 میلیون نفر از آنان کارت صادر شده است.

آیت اللهی افزود: پوشش صدور کارت شناسایی ملی در استان‌های ایلام، سمنان، گیلان، گلستان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، همدان و زنجان بالای 90 درصد است.

وی گفت: در استان‌های کردستان، هرمزگان، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، لرستان، خوزستان، یزد، بوشهر، خراسان شمالی، قزوین، خراسان رضوی، مازندران و سمنان پوشش صدور کارت ملی بالای 80 درصد است.

آیت اللهی با اشاره به اینکه هنوز ده میلیون نفر جمعیت کشور تقاضای کارت شناسایی ملی نداده‌اند گفت: کمترین صدور کارت شناسایی ملی در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی است.

کد خبر 24451

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز