همشهری آنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی ارتحال فقیه مجاهد، مرحوم مغفور حضرت آیت‌الله آقای فاضل لنکرانی رضوان‌الله تعالی علیه، پیام تسلیتی صادر فرمودند.

به گزارش ایسنا، متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون


با تاسف و تاثر فراوان از ارتحال فقیه مجاهد مرحوم مغفور حضرت آیت‌الله آقای فاضل لنکرانی رضوان‌الله تعالی علیه اطلاع یافتم.

این ضایعه‌ای سنگین برای حوزه‌ی علمیه و ملت شریف یران است.

حوزه علمیه یکی از استوانه‌های علمی و تحقیقی و یکی از استادان برجسته خود، و ملت ایران یکی از مراجع تقلید انقلابی و بیدار و پرتحرک خود را از دست داد.

ایشان در سال‌های طولانی دوران اختناق در شمار برجستگانی از حوزه‌ی علمیه‌ی قم بودند که در میدان‌های گوناگون مبارزات حضور داشته و رنج تبعید را به جان خریدند، و پس از پیروزی انقلاب از جمله‌ی روحانیون نامداری بودند که نقش‌های مهمی در همه موارد حساس ایفا نمودند. رحمت خدا بر ایشان باد.

این‌جانب این مصیبت بزرگ را به حضرت بقیه‌الله ارواحنا فداه و به مراجع عظام و علمای اعلام و فضلا و طلاب حوزه مبارکه و به عموم ملت ایران تسلیت می‌گویم.

هم‌چنین به خانواده مکرم و آقازادگان ارجمند و دیگر بازماندگان و منسوبان ایشان عرض تسلیت کرده، تسلا و صبر آنان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

والسلام علی عبادالله الصالحین

سیدعلی خامنه‌ای
‌٢٦/خرداد/‌١٣٨٦

کد خبر 24437

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز