همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه الزهراء با بیان اینکه وقف شناخت نیازها، خلأها و راهکار توسعه یک جامعه است، گفت: وقف ادای یک تکلیف و یک واجب و یا یک امر قانونی نیست، بلکه اجرای سنت حسنه ای الهی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر انسیه خزعلی رئیس دانشگاه الزهرا(س) اظهارداشت: وقف شناخت نیازها، خلأها و راهکار توسعه یک جامعه است که واقف با هوشیاری و شناخت دقیق آن، تلاش می‌کند تا در جهت معنوی جامعه به خدا و کمالات معنوی حرکت کند. وقف برای اعتلاء و پیشرفت جامعه است و به نظر می رسد در این بخش باید بیشتر کار فکری و اقدام عملی کرد.

خزعلی با توجه به توان زنان در عرصه های گوناگون تصریح کرد: وقفهایی برای زنان صورت گرفته است که این موضوع در طول تاریخ بوده است.

وی گفت: از سوی زنان وقف‌هایی در طول تاریخ داشته ایم که قابل تقدیر است و از این دست می‌توان از وقف یک مصحف تا وقف مسجد گوهرشاد در دوران‌های مختلف اشاره کرد که در طول تاریخ برجسته شده است. حضرت مریم(س) به عنوان یک واقف، فرزند خود را در شکم خود وقف خداوند می کند و این اقدام در تاریخ تأثیر فراوانی داشته است.

خزعلی با اشاره به برخی وقف‌های معاصر از سوی زنان کشور تصریح کرد: بسیاری از این وقف‌ها در داشته‌ها و داشتنها تجلی پیدا می‌کند و شاید بتوان گفت بسیاری از این زنان از تمکن مالی و توانمندی خود به خوبی در زمینه وقف استفاده کرده‌اند.

رئیس دانشگاه الزهرا با تقدیر از نقش زنان در عرصه وقف، خواستار آسیب شناسی و توجه به بایدها و نبایدها در این مورد شد و افزود: در بایدها به نوآوری، پیشرفت و تعالی جامعه به خصوص از لحاظ جنبه علمی برای امر وقف باید توجه کرد. در این مورد باید وقفها در زمینه اشتغالزایی زنان، توانمندی و ترویج عفاف و حجاب هدایت شود تا در این زمینه هم فرهنگسازی شود.

کد خبر 244366
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز