همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از آغاز بارش برف و باران در پایتخت طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد.

به گزارش مهر، احد وظیفه با بیان این مطلب گفت: یک سامانه بارشی از دوشنبه شب از نوار غربی وارد کشور می‌شود و طی دو روز آینده به تناوب در بخش‌های مختلف شمال غرب، غرب، جنوب و مرکز سبب بارش برف و باران و سپس کاهش نسبی دما می‌شود و بارش در استان‌های جنوب و جنوب غرب گاهی با رگبار، رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

به گفته وی، دوشنبه شب در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و لرستان تحت تأثیر این سامانه برف و باران می‌بارد.

وظیفه اظهار داشت: سه‌شنبه 10 دی ماه بارش و برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، چهار محال و بختیاری، لرستان، مرکزی، ایلام، خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد رخ می‌دهد اما بارش‌ها در استان‌های لرستان، خوزستان و کرمانشاه شدیدتر خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: روز چهارشنبه استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، مرکزی، تهران، قزوین، اصفهان، و فارس تحت تأثیر این سامانه بارش برف و باران خواهند داشت و بارش در استان‌ای ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر و کرمانشاه شدیدتر خواهد بود.

وی افزود: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در مناطقی که بارش از شدت بیشتری برخوردار است آب گرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد جاده‌ها به سبب بارش برف دور از انتظار نیست.

وظیفه یادآور شد: طی دو روز آینده برخی قسمت‌های خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود.

به گفته وی، سه‌شنبه 10 دی ماه آسمان تهران نیمه ابری، از اوایل شب ابری به تدریج همراه با بارش بارن و برف خواهد بود و بیشینه و کمینه دما با یک درجه کاهش نسبت به 9 دی به ترتیب برابر 3 درجه سانتیگراد زیر صفر و 6 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

کد خبر 244242
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز