همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۳ با اشاره به جلسه هیات رئیسه کمیسیون با رئیس مجلس و معاون رئیس جمهور گفت توافقی در مورد هدفمندی نگرفته است و صرفا رئیس مجلس به دولت توصیه کرده که هدفمندی متوقف نشود.

بودجه

غلامرضا تاج‌گردون در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آقای لاریجانی در این جلسه به آقای نوبخت به نمایندگی از دولت توصیه کرد که سعی شود هدفمندی یارانه‌ها تعطیل نشود و در واقع موتور هدفمندی نخوابد چرا که در این صورت هزینه‌های سنگینی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه در این جلسه توافقی در مورد هدفمندی یارانه‌ها صورت نگرفته، یادآور شد: این جلسه، یک جلسه تفاهمی بوده و روی موضوع خاصی توافق نشده. باید ببینیم دولت به چه جمع‌بندی در این رابطه می‌رسد و مجلس چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین از انتقال دغدغه رئیس مجلس درباره رعایت توازن بین بودجه استان‌ها به دولت خبر داد و افزود: بحث‌هایی در این باره مطرح شد که چطور می‌شود بودجه را متعادل کرد تا توازن بودجه بین استان‌ها متناسب‌تر باشد. در واقع آقای لاریجانی درخواست‌های نمایندگان را به دولت منتقل کرد تا بررسی شود که با چه روش‌هایی می‌توان بودجه را در بخش عمرانی متعادل‌تر کرد. البته این نهایتا برمی‌گردد به اینکه در کمیسیون تلفیق چطور در این باره جمع‌بندی شود.

تاج‌گردون اضافه کرد: کمیسیون تلفیق احتمالا این هفته جلسه‌ای را برای بررسی آیین‌نامه و کلیات بودجه تشکیل خواهد داد، چراکه ما می‌توانیم پیش از رسیدن پیشنهادات کمیسیون‌های تخصصی بررسی‌های درباره کلیات بودجه داشته باشیم تا کار را زودتر به سرانجام برسانیم و از هفته بعد پیشنهادات کمیسیون‌های تخصصی در تلفیق بررسی خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه کمیسیون تلفیق بین 2 تا 3 هفته بررسی بودجه را به اتمام خواهد رساند، گفت: مجلس تلاش خواهد کرد تا دهه فجر بودجه را به دولت تحویل دهد.

کد خبر 243959
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز