گروه شهری: با تهیه سند ملی طبیعت‌گردی،از سوی کمیته ملی طبیعت‌گردی «بهره‌برداری از کویر برای گردشگری» ضابطه‌مند می‌شود.

دبیر کمیته ملی طبیعت‌گردی کشور با اشاره به تهیه سند ملی طبیعت گردی در 3 مرحله پیشتاز و میان مدت و دراز مدت، گفت: در این سند ظوابط «بهره برداری از کویر برای گردشگری» ضابطه‌مند می‌شود.

آرش کوشا اظهار داشت: گردشگری کویر موضوع بسیار جذابی برای سرمایه گذاران بخش گردشگری است و در حال حاضر نیز سرمایه گذارانی برای سرمایه گذاری در این بخش اعلام آمادگی کرده اند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر ضوابطی برای بهره برداری از عرصه کویر وجود ندارد و باید این ضوابط متناسب با شرایط منطقه‌ای طراحی شود.

دبیر کمیته ملی طبیعت‌گردی کشور اظهار داشت: در همین راستا برای پیاده‌کردن ایده‌های اکوتوریسم در کویر از اساتید و پژوهشگران دانشگاه تهران دعوت به همکاری کرده‌ایم و مذاکرات آن انجام شده تا ضوابط بهره‌برداری از عرصه کویر تهیه شود.

کوشا گفت: درباره موضوع کاروانسراهای بین راهی به عنوان زیرساخت گردشگری نیز با صندوق حفظ و احیا و مرمت آثار، مذاکراتی داشته‌ایم تا برای بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذار شود.

وی ادامه داد: این موضوع هم باید سریع‌تر پیگیری شود و برای آماده سازی آنها به بخش خصوصی واگذار شود و در نهایت توسط گردشگران مورد استفاده قرار گیرد.

کوشا از حفاظت و صیانت از آثار به جا مانده در کویر همچون کاروانسراها و برج‌های نجومی به عنوان یک اولویت یاد کرد و افزود: مسلماً در این زمینه می‌توان با همکاری بخش خصوصی این کار را ساماندهی کنیم.

وی در پایان توجه به کویر را به عنوان یک ثروت ملی و ناشناخته دارای اهمیت دانست و گفت: با ایجاد بسترهای لازم می‌توان جاذبه‌های بکر اقلیمی کویرهای‌مان را معرفی کرده و زمینه‌ای فراهم کرد تا بهره‌برداری پایداری از آن را رقم زد.

کد خبر 24363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز